Breaking Dawn Part 2 – Χαραυγή Μέρος 2ο
με τους Ρόμπερτ Πάτινσον, Κρίστεν Στιούαρτ, Λι Πέις, Ντακότα Φάνινγκ, Τέιλορ Λότνερ, Πίτερ Φατσινέλι, Μπίλι Μπερκ, Μάικλ Σιν, Άσλι Γκριν, Μάγκι Γκρέις, Νίκι Ριντ, Κέλαν Λουτζ, Μακένζι Φόι
Υπόθεση:
Στο πέμπτο και τελευταίο μέρος παρακολουθούμε την προσαρμογή της Μπέλα στη νέα της ζωή ως βαμπίρ, καθώς και την μεταμόρφωσή της από τον πιο αδύναμο κρίκο σε κυρίαρχο του παιχνιδιού. Την εμφάνισή της κάνει για πρώτη φορά και η δεκάχρονη Μακένζι Φόι με την ξεχωριστή της ομορφιά, ως το «αθάνατο παιδί» της Μπέλα και του Έντουαρντ. Η μικρή Ρενέσμι με τη μοναδικότητά της θα ανατρέψει τις ισορροπίες, φέρνοντας τους Κάλεν αντιμέτωπους με τους Βολτούρι, και θα σημάνει μια απρόσμενη και σοκαριστική εξέλιξη για το λυκάνθρωπο Τζέικομπ Μπλακ. Στη σκηνοθετική καρέκλα βρίσκουμε πάλι τον βραβευμένο με Όσκαρ Μπιλ Κόντον (“Gods and Monsters”). Η Μπέλα ξυπνάει μεταμορφωμένη, αφού πλέον είναι μητέρα και βρικόλακας. Ενώ ο σύζυγός της, ο Έντουαρντ, απολαμβάνει την ομορφιά, την ταχύτητα και τον ασυνήθιστο αυτοέλεγχο που διαθέτει, η καινούργια Μπέλα δεν ένιωσε ποτέ πιο ζωντανή. Ταυτόχρονα, το πεπρωμένο του καλύτερού της φίλου, του Τζέικομπ Μπλακ, περιπλέκεται με αυτό της πανέμορφης και μοναδικής κόρης της, της Ρενέσμι. Η άφιξη όμως ενός τόσο σπάνιου πλάσματος, ενώ συσφίγγει τους δεσμούς της πολυπληθούς οικογένειας, σύντομα θα πυροδοτήσει μια σειρά εκρηκτικών γεγονότων που απειλούν να τους καταστρέψουν όλους.
ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΤΑΙΝΙΑΣ
>>CAST<<
Πρωταγωνιστούν: Kristen Stewart … Bella Cullen Είδος ταινίας Σκηνοθεσία Σενάριο Παραγωγή Μουσική Φωτογραφία Μοντάζ Casting Σχεδιασμός Παραγωγής Καλλιτεχνική Διεύθυνση Σκηνικά Κοστούμια Βοηθός Σκηνοθέτη Εταιρείες Παραγωγής Διανομή Ειδικά Εφέ Χρονολογία παραγωγής Χώρα παραγωγής Γλώσσα Εικόνα Διάρκεια Ήχος Τοποθεσίες γυρισμάτων AKA Καταλληλότητα
Κόστος Εισπράξεις
|

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
Η σειρά ταινιών “Twilight”, που βασίζεται στα bestseller βιβλία της Στέφανι Μέγερ, αποτελεί ένα παγκόσμιο φαινόμενο που, με κάθε ταινία, παίρνει όλο και μεγαλύτερες διαστάσεις. Το επικό τελευταίο κεφάλαιο της σειράς θα χωριστεί σε δύο μέρη. Στην καρέκλα του σκηνοθέτη βρίσκουμε αυτή τη φορά τον βραβευμένο με Όσκαρ Μπιλ Κόντον (“Gods and Monsters”), ενώ στους πρωταγωνιστικούς ρόλους επιστρέφουν οι Ρόμπερτ Πάτινσον, Κρίστεν Στιούαρτ, Τέιλορ Λότνερ, Ντακότα Φάνινγκ και Μάικλ Σιν.
Ο Σκηνοθέτης
Ο Μπιλ Κόντον γεννήθηκε το 1955 στην Νέα Υόρκη και σπούδασε στο Columbia University, απ’ όπου αποφοίτησε με πτυχίο στη Φιλοσοφία. Ένα άρθρο που έγραψε για το περιοδικό Milimeter, τράβηξε την προσοχή του παραγωγό Μάικλ Λόφλιν. Ο Κόντον με τον Λόφλιν συνεργάστηκαν για το σενάριο της ταινίας “Strange Behavior”, την οποία σκηνοθέτησε ο Λόφλιν. Η ταινία έγινε cult επιτυχία κι οδήγησε στο ανεπίσημο sequel “Strange Invaders”. Ο Κόντον έκανε το σκηνοθετικό του ντεμπούτο το 1987 με την ταινία “Sister, Sister” και πρωταγωνιστές την Τζένιφερ Τζέισον Λι και τον Έρικ Στολτζ.
Στη συνέχεια ακολούθησαν μια σειρά από τηλεταινίες και το 1995 σκηνοθέτησε το θρίλερ “Candyman: Farewell to the Flesh”. Η ταινία “Gods and Monsters” – την οποία έγραψε και σκηνοθέτησε – του χάρισε το Όσκαρ Καλύτερου Διασκευασμένου Σεναρίου το 1998, ενώ η ταινία κέρδισε επίσης το Independent Spirit Award Καλύτερης Ταινίας και πήρε τον τίτλο της Καλύτερης Ταινίας από το National Board of Review. Ο Κόντον έγραψε το σενάριο της ταινίας “Chicago”, για την οποία ήταν υποψήφιος για Όσκαρ το 2003. Το “Chicago”, σε σκηνοθεσία Ρομπ Μάρσαλ, κέρδισε έξι βραβεία Όσκαρ, ανάμεσα στα οποία και το Όσκαρ Καλύτερης Ταινίας.
Το 2005, ο Κόντον κέρδισε το βραβείο Καλύτερου Σκηνοθέτη από το British Directors Guild για την ταινία “Kinsey”, ενώ η διασκευή που έκανε στην επιτυχία του Broadway, “Dreamgirls”, κέρδισε δύο Όσκαρ και τρεις Χρυσές Σφαίρες το 2007. Αυτές τις μέρες δουλεύει στο post-production του πολυαναμενόμενου φινάλε “Χαραυγή Μέρος 2”.

Οι Πρωταγωνιστές
- Η Κρίστεν Στιούαρτ γεννήθηκε το 1990 στο Λος Άντζελες και έκανε το κινηματογραφικό της ντεμπούτο το 2001, με την ταινία “Αληθινές Προσωπικές Σχέσεις”, δίπλα στις Γκλεν Κλόουζ και Πατρίσια Κλάρκσον. Το επόμενο βήμα στην καριέρα της ήταν το “Panic Room” του Ντέιβιντ Φίντσερ, όπου υποδύθηκε την κόρη της Τζόντι Φόστερ, με το οποίο τράβηξε την προσοχή της κινηματογραφικής βιομηχανίας ενώ έγινε αναγνωρίσιμη στο ευρύ κοινό.
Το βιογραφικό της περιλαμβάνει επίσης τις ταινίες “Cold Creek Manor” του Μάικ Φίγγις, δίπλα στους Ντένις Κουέιντ και Σάρον Στόουν, “Undertow”, “Οι Αγροίκοι” με τους Ντόναλντ Σάδερλαντ και Νταϊάν Λέιν, “Zathura: Μια Περιπέτεια στο Διάστημα”, “Ανάμεσα σε Τρεις Γυναίκες” με τη Μεγκ Ράιαν, “Οι Αγγελιοφόροι”, “Ταξίδι στην Άγρια Φύση” του Σον Πεν, “Jumper” του Νταγκ Λάιμαν, “What Just Happened” του Μπάρι Λέβινσον, “Λυκόφως”, “Adventureland”, “Νέα Σελήνη”, “Έκλειψη”, “The Runaways” και “Welcome to the Rileys”. Προσεχώς θα τη δούμε ως Χιονάτη στην ταινία “Snow White and the Huntsman”, δίπλα στην Σαρλίζ Θερόν, στο “On The Road”, τη διασκευή του θρυλικού βιβλίου του Τζακ Κέρουακ, καθώς και στο τελευταίο μέρος της σειράς “Twilight”, “Χαραυγή Μέρος 2”.
- Ο Ρόμπερτ Πάτινσον γεννήθηκε το 1986 στο Λονδίνο και ασχολείται με την υποκριτική από την ηλικία των 15 ετών, όπου συμμετείχε σε ερασιτεχνικές παραστάσεις με την Barnes Theatre Company. Ξεκίνησε την καριέρα του με την τηλεταινία “Sword of Xanten” του Ούλι Έντελ. Το κινηματογραφικό του ντεμπούτο έγινε σε ηλικία 19 ετών, με την παγκόσμια επιτυχία “Ο Χάρι Πότερ και το Κύπελλο της Φωτιάς” του Μάικ Νιούελ, ενώ επέστρεψε και για την επόμενη περιπέτεια του μικρού μάγου, με τίτλο “Ο Χάρι Πότερ και το Τάγμα του Φοίνικα”.
Μετά το “Λυκόφως”, ο Πάτινσον είναι πλέον ένας από τους πιο αγαπητούς νέους πρωταγωνιστές. Έχει συμμετάσχει επίσης στις ταινίες “The Summer House”, “How to Be”, “Little Ashes”, “Νέα Σελήνη”, “Remember Me”, “Έκλειψη” και “Νερό για Ελέφαντες. Προσεχώς θα τον δούμε στην ταινία “Επικίνδυνο Πάθος”, δίπλα στις Ούμα Θέρμαν και Κριστίν Σκοτ Τόμας, στο “Cosmopolis” του Ντέιβιντ Κρόνενμπεργκ και στο “Χαραυγή Μέρος 2”.
- Ο Τέιλορ Λότνερ γεννήθηκε το 1992 στο Μίτσιγκαν και ξεκίνησε μαθήματα καράτε στην ηλικία των 6 ετών, ενώ άρχισε να βγαίνει νικητής σε τουρνουά σε ηλικία 7 ετών. Σύντομα τον προσκάλεσαν σε προπονήσεις με τον επτά φορές παγκόσμιο πρωταθλητή καράτε Μάικ Τσατ και, όταν έφτασε 8 ετών, του ζητήθηκε να εκπροσωπήσει τη χώρα του στα πρωταθλήματα του World Karate Association. Αποδείχθηκε η σωστή επιλογή, κερδίζοντας τρία χρυσά μετάλλια και παίρνοντας τον τίτλο του πρωταθλητή σε Junior World Forms and Weapons. Ο Λότνερ συνέχισε να διαπρέπει στο χώρο των πολεμικών τεχνών και το 2003, σε ηλικία 11 ετών, ήταν # 1 παγκοσμίως σε διάφορες κατηγορίες, ενώ τον επόμενο χρόνο κέρδισε τρία πρωταθλήματα Junior World φορώντας την μαύρη ζώνη του.
Κόλλησε το μικρόβιο της υποκριτικής σε ηλικία 7 ετών, όταν ο δάσκαλος πολεμικών τεχνών του τον έπεισε να λάβει μέρος σε ακρόαση για τη διαφήμιση του Burger King στο Λος Άντζελες. Όταν ήταν 10 ετών, η οικογένεια του πήρε τη δύσκολη απόφαση να μετακομίσει στο Λος Άντζελες, όπου ο Λότνερ μπορούσε να εμφανίζεται συχνότερα σε ακροάσεις. Μετά την μετακόμιση, άρχισε να αναλαμβάνει ρόλους σε τηλεοπτικές σειρές. Η μετάβαση στον κινηματογράφο έγινε σε ηλικία 13 ετών, με την ταινία “The Adventures of Sharkboy and Lavagirl 3D”, του Ρόμπερτ Ροντρίγκεζ, και ακολούθησε συμμετοχή στην ταινία “Cheaper by the Dozen 2”, υποδυόμενος τον γιο του Στιβ Μάρτιν. Μετά την παγκόσμια επιτυχία του “Λυκόφως” και τον συμπρωταγωνιστικό πλέον ρόλο στην “Νέα Σελήνη”, ο Λότνερ συμμετείχε στην ρομαντική κομεντί του Γκάρι Μάρσαλ “Valentine’s Day”, δίπλα στους Τζούλια Ρόμπερτς, Τζέιμι Φοξ, Αν Χάθαγουεϊ, Άστον Κάτσερ και Τζένιφερ Γκάρνερ, στην “Έκλειψη” και στην ταινία δράσης “Abduction”. Προσεχώς θα τον δούμε στην ταινία “Χαραυγή Μέρος 2” και στο “Incarceron”.

Το Τελευταίο Κεφάλαιο του Φαινομένου Αρχίζει…
Με την ταινία “Χαραυγή Μέρος 2”, η σειρά ολοκληρώνει την εξερεύνηση σε πιο ενήλικα θέματα, όπως ο γάμος κι η οικογένεια, αλλά και το τι θα έκανες για να προστατέψεις αυτούς που αγαπάς. “Πάντα μου άρεσαν οι ιστορίες όπου οι χαρακτήρες ωριμάζουν” εξηγεί η συγγραφέας Στέφανι Μέγερ. “Δεν μου αρέσουν οι χαρακτήρες που είναι παγωμένοι σε μια περίοδο, όπου έχεις ένα άτομο που είναι πάντα στην ίδια ηλικία και κάνει τα ίδια πράγματα. Πάντα λοιπόν είχα σκοπό να διασχίσω τις γενιές με τη σειρά “Twilight”. Όταν πρωτοξεκίνησα, μου άρεσε τόσο πολύ αυτό που έκανα, ήταν μια τόσο όμορφη και δημιουργική διαδικασία, που με έβλεπα να συνεχίζω από γενιά σε γενιά και να γράφω αιώνια για τους χαρακτήρες αυτούς. Δεν ήθελα να σταματήσω.”
Η Στέφανι Μέγερ έχει και το ρόλο της παραγωγού στα τελευταία δύο μέρη της σειράς, τα οποία γυρίστηκαν μαζί, οπότε ήταν στο set σε καθημερινή πλέον βάση. “Ήταν μια φυσική εξέλιξη της συμμετοχής της Στέφανι” δηλώνει ο παραγωγός Ουίκ Γκόντφρεϊ. “Ξεκίνησε με λίγες επισκέψεις στο “Λυκόφως”, συνέχισε με συχνές επισκέψεις στην “Νέα Σελήνη” και στην “Έκλειψη”, και τώρα είναι πάντα εδώ. Περνάω πιο πολύ χρόνο με την Στέφανι απ’ ότι περνάω με την σύζυγό μου. Εκτιμώ πάρα πολύ τη φιλία μας. Το μεγαλύτερο προνόμιο του να γυρίζεις ταινίες είναι το ότι αποτελεί καλοκαιρινή κατασκήνωση για ενήλικες. Δημιουργείς γρήγορα δυνατές φιλίες με ανθρώπους που θα είναι δίπλα σου για το υπόλοιπο της ζωής σου.
“Η παραγωγή που έκανα σε αυτές τις δύο ταινίες δεν ήταν κάτι το ιδιαίτερα διαφορετικό απ’ ότι είχα κάνει στις προηγούμενες ταινίες” προσθέτει η Μέγερ. “Ο τίτλος της παραγωγού δεν έχει αλλάξει πολύ το ρόλο μου. Πάντα λάμβανα μέρος στις αποφάσεις και μερικές φορές έπρεπε να συμβιβαστώ. Είναι διαφορετικό όμως το να πρέπει να ανησυχείς τόσο πολύ για τον καιρό και για το αν θα μπορεί να γίνει γύρισμα αύριο. Αυτή είναι μια νέα εμπειρία.”
“Δεν είναι διαφορετικός από το ρόλο που είχε παίξει στις άλλες ταινίες” συμφωνεί λέγοντας ο Γκόντφρεϊ. “Όποτε είχαμε ερωτήσεις για την μυθολογία, είτε ήταν σωματικά εκεί είτε όχι, της τηλεφωνούσαμε και της στέλναμε email. Βλέπει επίσης όλες τις σκηνές. Τώρα είναι απλά εδώ και την στιγμή που γεννιούνται οι ιδέες. Η γνώση της πάνω στον κινηματογράφο έχει εξελιχθεί τα τελευταία χρόνια. Οι τελευταίες τρεις ταινίες ήταν στην πραγματικότητα η σχολή κινηματογράφου της.”
Η Μέγερ ήταν πηγή γνώσης για την σεναριογράφο Μελίσα Ρόζενμπεργκ, η οποία είναι βετεράνος της σειράς “Twilight”. “Η Μελίσα έχει κάνει μια καταπληκτική δουλειά στο να μετατρεπει τα βιβλία αυτά σε κινηματογραφικές ταινίες” εξηγεί ο Γκόντρφρεϊ. “Από το πρώτο βιβλίο, μας έχει παρασύρει σε όλο αυτό το ταξίδι, ενώ έχει την πειθαρχεία – κατά τη διάρκεια των γυρισμάτων – να προετοιμάζεται για την επόμενη ταινία, αναγκάζοντάς μας να δώσουμε προσοχή. Η Μελίσα καταλαβαίνει τον κόσμο της Στέφανι κι έχει μια εξαιρετική σχέση μαζί της. Ξέρει πώς να πει με λόγια αυτό που προσπαθεί να κάνει και η Στέφανι της λέει τι μπορεί να αφαιρέσει και τι να προσθέσει. Είναι μια δυνατή συνεργασία.”

Μιας και το βιβλίο “Χαραυγή” έχει μέγεθος 754 σελίδες, είχαν γίνει από την αρχή συζητήσεις για το διαχωρισμό της πλούσιας ιστορίας σε δύο ταινίες. “Το βιβλίο ήταν πολύ μεγάλο, αλλά δεν ήταν κι ακριβώς δύο ταινίες” λέει η Ρόζενμπεργκ. “Έπρεπε να γίνει μια διεύρυνση. Ήταν λοιπόν χρέος μου να βεβαιωθώ πως θα υπήρχαν δύο ταινίες εκεί. Η πίεση δεν ήταν μικρή.”
Ο σκηνοθέτης Μπιλ Κόντον είχε αρκετούς λόγους για να θέλει να συμμετέχει στη σειρά. “Αυτό που έβρισκα ενδιαφέρον ήταν το ότι καθεμία από τις προηγούμενες ταινίες είναι πολύ διαφορετική” εξηγεί ο Κόντον. “Κάθε σκηνοθέτης είχε μια εντελώς διαφορετική προσέγγιση στις ταινίες αυτές, παρά το γεγονός πως η ιστορία συνεχίζεται από το ένα βιβλίο στο επόμενο. Υπάρχει συνοχή στο γράψιμο, στα βιβλία αλλά και στα σενάρια. Μέσα όμως σε αυτό τον περιορισμό, κάθε σκηνοθέτης έχει κάνει κάτι πολύ διαφορετικό. Με ενθουσίασε το γεγονός πως η τέταρτη ειδικά ταινία ήταν πραγματικά διαφορετική από τις άλλες. Μετά έρχεται η πέμπτη ταινία, που έιναι πολύ διαφορετική από την τέταρτη. Είναι μια ευκαιρία λοιπόν για να αφήσεις το στίγμα σου σε αυτό.”
“Υπάρχει πάντα ένα μικρό ρίσκο όταν ο σκηνοθέτης γράφει συνήθως τις ταινίες του” σχολιάζει η Ρόζενμπεργκ. “Ο Μπιλ Κόντον τυχαίνει να είναι κι ένας βραβευμένος με Όσκαρ σεναριογράφος, τον οποίο πάντα θαύμαζα. Υπάρχουν δύο εκδοχές στην περίπτωση αυτή – είτε δεν ξέρει πώς να μιλά στους σεναριογράφους, ξέρει μόνο πώς να γράφει ο ίδιος κι έτσι παίρνει απλά το σενάριο, ή ξέρει ακριβώς πώς να επικοινωνήσει κάτι σ’ έναν σεναριογράφο και τον βοηθά να αναδείξει το υλικό του. Ο Μπιλ είναι το δεύτερο. Αυτή ήταν μια από τις καλύτερες συνεργασίες που είχα με σκηνοθέτη. Ήξερε πώς να φτάσει στην καρδιά της ιστορίας και την επέκτεινε σε επίπεδα τα οποία δεν είχα ανακαλύψει ακόμα. Μετά από είκοσι χρόνια γραφής σεναρίων, έμαθα πραγματικά κάτι από εκείνον, με πήγε ένα βήμα παραπέρα. Είμαι καλύτερη σεναριογράφος πλέον χάρη στον Μπιλ.”
“Ο Θεός να έχει καλά τον Μπιλ Κόντον” λέει η Κρίστεν Στιούαρτ, η οποία υποδύεται την Μπέλα Σουάν σε όλες τις ταινίες της σειράς. “Χρειάζεσαι κάποιον που να έχει πάντα υπό τον έλεγχό του κάθε λεπτομέρεια, οπότε μπορείς να αφεθείς κι απλά να το νιώσεις. Η συνεργασία με κάθε σκηνοθέτη είναι μια ξεχωριστή εμπειρία, όπως είναι και κάθε φιλία στις ζωές μας. Ο Μπιλ, εκτός του το ότι είναι ένας από τους πιο καλωσυνάτους ανθρώπους, είναι ένας εκπληκτικός σκηνοθέτης, κάτι που ήταν απαραίτητο για την τελευταία ταινία, μιας και ήταν η πιο δύσκολη. Η ταινία αυτή είναι αρκετά φιλόδοξη. Είναι τρελό να δουλεύεις πάνω σε ένα πράγμα για τόσο καιρό, διότι διοχετεύεις ενέργεια στο βαθμό που κοντεύει να εκραγεί κι ελπίζεις πως δουλεύεις με ανθρώπους που ξέρουν πώς να την αιχμαλωτίσουν.”
“Ο Μπιλ είναι εξαιρετικός” συμφωνεί λέγοντας ο Ρόμπερτ Πάτινσον, ο οποίος ολοκληρώνει τη σειρά υποδυόμενος τον Έντουαρντ Κάλεν. “Έχει μια τόσο δύσκολη δουλειά. Ήταν πολύ έντονα τα γυρίσματα και κράτησαν πολύ καιρό, αλλά εκείνος ήταν ήρεμος, καλωσυνάτος κι ευχάριστος καθ’ όλη τη διαδικασία. Είναι πάρα πολύ ταλαντούχος και τον ενδιαφέρει ιδιαίτερα το project αυτό.”
Επιστρέφοντας ως Τζέικομπ Μπλακ, ο Τέιλορ Λότνερ προσθέτει: “Η νούμερα ένα προτεραιότητα του Μπιλ ήταν οι χαρακτήρες. Η “Χαραυγή” ασχολείται με τόσους πολλούς χαρακτήρες, που χρειαζόμασταν κάποιον που να μπορεί να το διαχειριστεί, δεν είναι εύκολη δουλειά. Το περίεργο είναι πως, καθώς μεγαλώνουν οι χαρακτήρες στις ταινίες, μεγαλώναμε κι εμείς. Έβλεπα φωτογραφίες μας από το “Λυκόφως” και φαινόμασταν τόσο νέοι. Ήταν τρελό. Ήμουν δεκαέξι ετών. Είναι απίστευτη εμπειρία διότι μπορέσαμε να μεγαλώσουμε μαζί τα τελευταία τρία ή τέσσερα χρόνια.”

“Όλοι δεθήκαμε με τον Μπιλ” συνεχίζει λέγοντας ο Λότνερ. “Περνάμε τόσο καλά μαζί του. Είναι καταπληκτικός. Ο τρόπος με τον οποίο επικοινωνούσαμε με τον Μπιλ είναι δυσεύρετος και είμαι ευγνώμων που μπορέσαμε να τον έχουμε στις δύο αυτές ταινίες. Δε θα τα είχαμε καταφέρει χωρίς τον Μπιλ.”
Οι πρωταγωνιστές ήταν ευγνώμωνες και για την συμβολή της Στέφανι Μέγερ. “Δεν έχω λόγια να την ευχαριστήσω” αναφέρει ο Λότνερ. “Δημιούργησε τους χαρακτήρες αυτούς και ήταν φοβερό το ότι την είχαμε εδώ διότι, ας είμαστε ειλικρινείς, αυτή είναι ίσως η πιο σύνθετη ταινία μέχρι στιγμής. Η Στέφανι έχει όλες τις απαντήσεις και είναι και πλακατζού. Έχει πολύ γέλιο. Όλοι ήρθαμε κοντά της.”
“Μακάρι να ήταν στο set κάθε μέρα και στις πρώτες ταινίες” δηλώνει η Στιούαρτ. “Μου άρεσε τόσο πολύ που την είχα εδώ. Σ’ ένα κινηματογραφικό set, όλα έχουν να κάνουν με την ενέργεια. Ακόμα κι αν μια σκηνή είναι εξαιρετικά γραμμένη και όλοι ξέρουν πώς πρέπει να γίνει, αν δεν είναι όλοι συντονισμένοι στην στιγμή εκείνη, μπορεί να είσαι ο καλύτερος ηθοποιός του κόσμου κι η σκηνή να βγει άχρωμη. Το να έχω την Στέφανι στο set ήταν ένα πολύ μεγάλο κίνητρο και μου έδινε έμπνευση. Όχι πως δεν συνέβαινε το ίδιο και με τους συμπρωταγωνιστές μου ή με τον Μπιλ, αλλά είναι διαφορετικό με την συγγραφέα. Είναι δικό της παιδί όλο αυτό και θέλω να την κάνω περήφανη.”
Τα γυρίσματα της ταινίας “Χαραυγή Μέρος 1” ξεκίνησαν τον Νοέμβριο του 2010 στο Ρίο Ντε Τζανέιρο και κράτησαν για έξι μήνες, μαζί με τα γυρίσματα και για την ταινία “Χαραυγή Μέρος 2”. Το πολυεθνικό συνεργείο πραγματοποίησε γυρίσματα στις παρακάτω τοποθεσίες: Ρίο Ντε Τζανέιρο, Μπατόν Ρουζ, Λουιζιάνα, Ουάσινγκτον, Βανκούβερ και Βολτέρα της Ιταλίας.
After the birth of Renesmee, the Cullens gather other vampire clans in order to protect the child from a false allegation that puts the family in front of the Volturi.
The astonishing conclusion to the series, THE TWILIGHT SAGA: BREAKING DAWN, PART 2, illuminates the secrets and mysteries of this spellbinding romantic epic that has entranced millions.
ΕΠΙΣΗΜΟ SITE :
ΑΛΛΕΣ ΠΗΓΕΣ

Ένα παιδί πεθαίνει από πνευμονία κάθε 25 δευτερόλεπτα
Η πνευμονία αποτελεί τη μοναδική κυριότερη αιτία θανάτου παιδιών κάτω των πέντε ετών παγκοσμίως και είναι αιτία για το…18% των περίπου 6,9 εκατομμυρίων θανάτων παιδιών ετησίως ή περίπου 1,3 εκατομμύρια παιδιά. Η πνευμονία μπορεί να προκληθεί από ασθένειες που προλαμβάνονται με εμβολιασμό, όπως η ιλαρά και ο κοκίτης. Αν και η παγκόσμια κάλυψη για τα εμβόλια κατά των ασθενειών αυτών είναι 85% για την κάθε μία, τα φτωχότερα παιδιά συχνά παραμένουν απροστάτευτα.
Το 99% των θανάτων παιδιών από πνευμονία συμβαίνουν στις αναπτυσσόμενες χώρες.
«Το μεγαλύτερο φορτίο στη μάχη κατά της πνευμονίας πέφτει στους φτωχότερους, που ήδη αντιμετωπίζουν πάρα πολλά. Ένα παιδί από φτωχή οικογένεια, σε μια φτωχή χώρα, διατρέχει πολλαπλάσιο κίνδυνο να πεθάνει από πνευμονία, από ότι ένα παιδί στο πλουσιότερο 20% του πληθυσμού.» δηλώνει ο Δρ. Mickey Chopra, υπεύθυνος του Τομέα Υγείας της UNICEF.
Όσον αφορά την Ελλάδα, ο Ηλίας Λυμπέρης από το γραφείο της UNISEF, τονίζει ότι τα ποσοστά εμβολιασμού για τις ασθένειες που προκαλούν την πνευμονία είναι υψηλά, φτάνοντας το 99%, οπότε δεν υπάρχει έδαφος για την ανάπτυξή της.
Πηγή: http://tro-ma-ktiko.blogspot.gr
Read MoreΟι κυβερνήσεις θέλουν να κάνουν την Google «Μεγάλο Αδερφό»
Οι κυβερνήσεις μας παρακολουθούν… Σύμφωνα με την έκθεση Διαφάνειας της Google, οι περιπτώσεις κυβερνητικής παρακολούθησης πολιτών που… «σερφάρουν» στο διαδίκτυο αυξάνονται καθημερινά και με ιδιαίτερα γοργούς ρυθμούς.
Η Google υποστηρίζει ότι έχει δεχθεί σχεδόν 21.000 αιτήματα από διάφορες κυβερνήσεις σε ολόκληρη την υφήλιο οι οποίες ζητοήν έγκριση για να έχουν πρόσβαση στα δεδομένα της διαδικτυακής της μηχανής αναζήτησης.
Μόνο η κυβέρνηση των ΗΠΑ, κατέθεσε τους πρώτους έξι μήνες του τρέχοντος έτους 7.969 αιτήματα, για να αποκτήσει πρόσβαση σε λεπτομερή δεδομένα της Google.
Η Τουρκία, από την πλευρά της, ήταν πρώτη στον κόσμο σε αιτήματα που αφορούσαν αποκλεισμό περιεχομένου.
Η έκθεση εκδίδεται δύο φορές τον χρόνο, από το 2009. Τα αποτελέσματά της καταδεικνύουν μια σαφώς αυξητική τάση, εξάμηνο με το εξάμηνο. Ενδεικτικά, την πρώτη φορά που κυκλοφόρησε η έκθεση καταγράφηκαν 12.539 αιτήματα.
Φέτος, τα κυβερνητικά αιτήματα για “άρση απορρήτου”, αποκλεισμό περιεχομένου κ.α. έφτασαν τα 20.939.
Πηγή: http://tro-ma-ktiko.blogspot.gr
Read MoreΔελτίο Τύπου
Ο Πανελλήνιος Σύλλογος Πρόληψης και Συμπαράστασης Ανηλίκων Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων ανακοινώνει ότι εδώ και καιρό, και ακολουθώντας το ευρύτερο πνεύμα αλληλεγγύης που πρέπει να διέπει φιλανθρωπικούς οργανισμούς λόγω της παρατεταμένης οικονομικής κρίσης, δέχεται προσφορές σε ρούχα, παιχνίδια και τρόφιμα στα γραφεία του στην Εγνατίας 67 στον 2ο όροφο,τα οποία διαθέτει σε οικογένειες αναξιοπαθούντων, ανέργων και άπορων.
Παρακαλούμε την αγάπη σας να μας βοηθήσετε όπως μπορείτε για να τείνουμε χείρα βοηθείας στους ατυχέστερους συμπολίτες μας.
Δραστηριότητες Συλλόγου
Από το 2003 έως και σήμερα (2012), ο Σύλλογος στηρίζει το έργο του με τις ακόλουθες δραστηριότητες:
Ενημερωτικά
-Τυπώνουμε και διανέμουμε φυλλάδια και εφημερίδες ανά την επικράτεια σε αριθμό πολύ πάνω από 500.000 αντίτυπα σε ετήσια και σταθερή βάση
-Το ενημερωτικό υλικό μοιράζεται σε σχολεία, Πανεπιστήμια και αστυνομικά τμήματα (εντός και εκτός Λεκανοπεδίου) καθώς και σε δημόσιους χώρους και πολίτες.
-Διοργανώνουμε σεμινάρια και ημερίδες σε σχολεία σε όλη την Ελλάδα με θέματα του ΚΟΚ και γενικότερης οδικής συμπεριφοράς
–ΝΕΟ!!! Νέα σειρά σεμιναρίων ξεκινάει από τις 12-11-12 στις κεντρικές βιβλιοθήκες της Θεσσαλονίκης με θέμα ΑΝΘΡΩΠΟΣ – ΟΧΗΜΑ – ΟΔΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
Υποστηρικτικά
-επί σειρά ετών προσφέρουμε δώρα (Πασχαλινά και Χριστουγέννων) σε νοσοκομεία και σε σχολείο για παιδιά με ειδικές ανάγκες καθώς επίσης δώρα, ρούχα και ημερολόγια στα παιδιά στο ΚΑΑΠ Βούλας.
-διοργανώσαμε θεατρική παράσταση και συναυλία με γνωστούς καλλιτέχνες τα έσοδα των οποίων εκδηλώσεων πήγαν προς στήριξη οικογενειών θυμάτων
-παρέχουμε ουροκαθετήρες κάθε μήνα σε κοριτσάκι ανάπηρο (από τροχαίο ατύχημα)στην Κέρκυρα
-καλύπτουμε τα έξοδα φυσιοθεραπευτή ο οποίος ανέλαβε την αποκατάσταση παιδιού στο Κιλκίς για όσο καιρό κρατήσει η θεραπεία του
-μέσω συνεργατών μας νομικών, προσφέραμε νομική κάλυψη σε 8χρονο αγοράκι στην Αλεξανδρούπολη το οποίο είχε παρασυρθεί από μηχάνημα ενώ οδηγούσε το ποδήλατό του. Το παιδάκι ήδη μεταφέρεται στο εξωτερικό για περαιτέρω εξετάσεις και εγχείρηση, αποτέλεσμα των διαπραγματεύσεων των νομικών μας συνεργατών με την ασφαλιστική εταιρία, χωρίς να επιβαρυνθεί η οικογένειά του
-καλύπτουμε τα έξοδα εργοθεραπείας 4χρονου αγοριού στην Θεσσαλονίκη για όσο καιρό χρειαστεί
-παρέχουμε ρούχα, τρόφιμα και αναλώσιμα είδη σε οικογένειες που έχουν χτυπηθεί από την οικονομική κρίση, οικογένειες απόρων και ανέργων
Read MoreH βία στο σχολείο, ο εκφοβισμός και πώς μπορεί να γίνει αντιληπτός;
Επιμέλεια Βικτωρία Πολύζου, συμβουλευτική ψυχοθεραπεύτρια
Ο εκφοβισμός είναι μακροχρόνια σωματική ή ψυχολογική βία που ασκείται από ένα άτομο ή ομάδα ατόμων εναντίον ενός ατόμου που δεν μπορεί να υπερασπιστεί τον εαυτό του στη συγκεκριμένη κατάσταση. Ο σωματικός εκφοβισμός μπορεί να περιλαμβάνει κλωτσιές, σπρωξίματα ή ξύλο ενώ οι πιο συνηθισμένοι τρόποι ψυχολογικού εκβιασμού είναι τα πειράγματα και ο αποκλεισμός
Θα πρέπει να διακρίνουμε τις εκφοβιστικές πράξεις από τις απλές εκφράσεις επιθετικότητας μεταξύ των μαθητών, επισημαίνοντας τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του εκφοβισμού, διότι, όπως θα αναλύσουμε παρακάτω, οι εμπλεκόμενοι στην εκπαιδευτική διαδικασία, παρά τους ορισμούς των ειδικών, συχνά δυσκολεύονται να καθορίσουν ποιες συμπεριφορές είναι εκφοβιστικές. Για να χαρακτηριστεί, λοιπόν, μια επιθετική πράξη εκφοβισμός θα πρέπει να υπάρχει διαφορά δύναμης μεταξύ δράστη και θύματος, που καθιστά το θύμα αδύναμο να αμυνθεί και το τοποθετεί σε μειονεκτική θέση έναντι του δράστη. Η διαφορά δύναμης μπορεί να είναι είτε σωματική είτε ψυχολογική. Οι δράστες είναι πολύ ικανοί στο να αναγνωρίζουν τους μαθητές που δεν διαθέτουν τις δεξιότητες, τις ικανότητες ή τα προσωπικά χαρακτηριστικά για να υπερασπιστούν τον εαυτό τους. Η διαφορά δύναμης μπορεί να αφορά από τη μεριά του δράστη ή των δραστών σε μεγαλύτερη σωματική ή αριθμητική δύναμη, περισσότερη αυτοπεποίθηση, σιγουριά, διεκδικητικότητα, μεγαλύτερη γλωσσική επιδεξιότητα, που δίνει τη δυνατότητα στο δράστη να πληγώσει ή να απειλήσει το θύμα με την επιλογή των λέξεων που κάνει ή τον τρόπο ομιλίας, ανώτερες κοινωνικές ή χειριστικές δεξιότητες (π.χ. ικανότητα να στρέψει κάποια άτομα εναντίον κάποιου ή να αποκλείσει κάποιον από μια ομάδα), υψηλότερη κοινωνική θέση και αντίστοιχη ικανότητα επιβολής. O εκφοβισμός διαφοροποιείται από άλλα είδη επιθετικότητας, όπως η αντιδραστική επιθετικότητα, η οποία προκαλείται ως αντίδραση σε κάτι ή η προμελετημένη επιθετικότητα, η οποία έχει ένα συγκεκριμένο στόχο, από το γεγονός ότι δεν υπάρχει άλλος προφανής στόχος πέρα από την απόκτηση κυριαρχίας.
Μπορούμε να διακρίνουμε δύο είδη εκφοβισμού: τον άμεσο που εκφράζεται με ευθείες σωματικές ή λεκτικές επιθέσεις προς το θύμα και τον έμμεσο, που περιλαμβάνει τη συκοφαντία, τη χειραγώγηση των φιλικών σχέσεων και τον σκόπιμο αποκλεισμό από μια ομάδα. Το cyber bullying, δηλ. ο εκφοβισμός που πραγματοποιείται μέσω ηλεκτρονικών μέσων, όπως είναι τα κινητά τηλέφωνα, το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο, οι δικτυακοί τόποι και τα chat rooms, αποτελεί ένα πρόσφατο και ιδιαίτερα ανησυχητικό φαινόμενο. Ως «ρατσιστικός εκφοβισμός» ή «φυλετική παρενόχληση» χαρακτηρίζεται η επιθετική πράξη που κατευθύνεται προς ένα άτομο που ανήκει σε διαφορετική φυλή ή εθνικότητα, εφόσον αποδειχθεί ότι ο εκφοβισμός προέκυψε ακριβώς λόγω της διαφοράς εθνικότητας μεταξύ του δράστη και του θύματος.
Ο «σεξουαλικός εκφοβισμός» αναφέρεται στη χρήση λεκτικών εκφράσεων με σεξουαλικά υπονοούμενα. Μια άλλη μορφή εκφοβισμού λαμβάνει χώρα όταν μια ομάδα σε ένα πλαίσιο προβαίνει σε πράξεις επιβολής στα νεοφερμένα άτομα, σαν ένα είδος τελετών μύησης ή καψονιών. Σ’ αυτή την περίπτωση, οι δράστες φαίνεται να απαλλάσσονται από το αίσθημα προσωπικής ευθύνης καθώς η πρακτική του εκφοβισμού βασίζεται σε μια παράδοση.
Το ποσοστό των αγοριών που συμμετέχουν σε εκφοβιστικά περιστατικά, κυρίως άμεσου τύπου, είναι πολύ μεγαλύτερο από αυτό των κοριτσιών. Αγόρια και κορίτσια είναι θύματα του έμμεσου ή σχεσιακού εκφοβισμού σε παρόμοιο ποσοστό.
Στην χώρα μας περιστατικά βίας μένουν στην αφάνεια είτε γιατί θεωρείται ότι η δημοσιοποίησή τους θα στιγματίσει τους θύτες ή/και τα θύματα είτε γιατί θα μειώσει το κύρος του σχολείου. Έχει βρεθεί, επίσης, ότι συμπεριφορές του τύπου «δράση συμμοριών» βρίσκονται σε πολύ χαμηλά επίπεδα στη χώρα μας, ενώ πιο συχνά είναι τα περιστατικά επιθέσεων και ξυλοδαρμών μεταξύ μαθητών, με μεγαλύτερη συχνότητα στο Γυμνάσιο απ’ ό, τι στο Λύκειο. Βρέθηκε, επίσης, ότι ένα πολύ μεγάλο ποσοστό παιδιών δεν ζητούν βοήθεια από τους εκπαιδευτικούς για προβλήματα που αντιμετωπίζουν στο χώρο του σχολείου.
Έχει υποστηριχθεί ότι και το ίδιο το σχολείο ως θεσμός ασκεί βία, μέσω της χειραγώγησης, της συναίνεσης, του προσεταιρισμού και της εσωτερίκευσης των κανόνων και προτύπων συμπεριφοράς, συμμετέχοντας σ’ έναν ευρύτερο κοινωνικό έλεγχο της εκπαίδευσης.
Μπορούμε να υποψιαστούμε ότι ένα παιδί εκφοβίζεται με βάση κάποια δευτερεύοντα σημάδια θυματοποίησης:
– ένα ασυνήθιστα ήσυχο παιδί γίνεται όλο και πιο απόμακρο
– ένα παιδί, που, συνήθως, είναι συγκρατημένο, γίνεται επιθετικό (ως αποτέλεσμα της
απογοήτευσης και της ανικανότητας να αντιμετωπίσει τη θυματοποίηση με άλλο
τρόπο)
– πτώση της σχολικής επίδοσης χωρίς προφανή λόγο
– απροθυμία συμμετοχής σε εξωσχολικές δραστηριότητες
– ασθένεια πριν από ομαδικές δραστηριότητες
– στις ομαδικές σχολικές δραστηριότητες κανείς δεν θέλει να σχηματίσει ζευγάρι μ’
αυτό το παιδί
– απουσίες από το σχολείο χωρίς πειστικές εξηγήσεις
– τα προσωπικά αντικείμενα του παιδιού είναι μονίμως κατεστραμμένα ή έχουν χαθεί.
Οι συμβουλευτικές τηλεφωνικές υπηρεσίες της Εταιρείας Ψυχοκοινωνικής Υγείας του Παιδιού και του Εφήβου (Ε.Ψ.Υ.Π.Ε.) στις οποίες απαντούν ειδικοί Ψυχικής Υγείας. Για γονείς, εκπαιδευτικούς, ειδικούς ψυχικής υγείας: 801-801-1177.
Πηγή: http://tro-ma-ktiko.blogspot.gr
Read MoreΠώς διαβάζουμε ή αφηγούμαστε παραμύθια στα παιδιά
Γράφει ο Δρ. Στέλιος Πελασγός – ιστορητής, παιδαγωγός, συγγραφέας και καλλιτεχνικός διευθυντής του Διεθνούς Φεστιβάλ Αφήγησης και Τεχνών του Λόγου Κοζάνης
Το παραμύθι και η ανάγνωσή του πρέπει να είναι ένα αναπόσπαστο κομμάτι του καθημερινού μας προγράμματος με το παιδί. Τα παραμύθια παραδοσιακά ξεκινούν με το υποσχόμενο «Μια φορά και έναν καιρό» και τελειώνουν με το αισιόδοξο «Έζησαν αυτοί καλά και εμείς καλύτερα». Ανάμεσα στα δυο υπάρχει ένα πλήθος από νοήματα, μηνύματα και οφέλη για τον μικρό αναγνώστη.
Φροντίζουμε η γλώσσα και τα νοήματα του να είναι πλούσια και όχι «παιδικά» και απλοποιημένα.
Για την αφήγηση μιας ιστορίας στο παιδί έχουμε τις εξής εναλλακτικές επιλογές: την προφορική αφήγηση ή την μεγαλόφωνη ανάγνωση.
– Προφορική αφήγηση είναι η διήγηση παραδοσιακής, λόγιας ή αυτοσχεδιαστικής ιστορίας χωρίς την παρουσία βιβλίου ή άλλου βοηθήματος.
– Μεγαλόφωνη ανάγνωση είναι η ανάγνωση του βιβλίου, έτσι ώστε να ακούγεται, με δυνατή φωνή.
Η τέχνη της αφήγησης
Μια αφήγηση γίνεται ιδιαίτερη με την αγάπη και την τρυφερότητα του αφηγητή. Ακόμα και στην περίπτωση που το παραμύθι μπορεί να είναι λίγο τρομακτικό και να προκαλεί φόβο στο παιδί, με την αγάπη και την τρυφερότητα όλα θα ξεπεραστούν και θα «ζήσουν αυτοί καλά και εμείς καλύτερα».
Πώς διαβάζουμε ή αφηγούμαστε παραμύθια στα παιδιά
– Zούμε τη χαρά, τον φόβο, την ανασφάλεια και τον ενθουσιασμό κάθε ήρωα, καλού ή κακού. Με την ταύτιση αυτή, τα ίδια συναισθήματα θα μεταδίδονται και στον ακροατή.
– Δεν χρειάζεται ούτε να κραυγάζουμε, ούτε να φοράμε περίεργα καπέλα. Οι τεχνικές είναι για όσους δεν έχουν σχέση με το κοινό τους.
– Δεν διαβάζουμε το παραμύθι για πρώτη φορά εκείνη τη στιγμή. Το έχουμε διαβάσει μόνοι μας προτού ξεκινήσουμε την αφήγηση.
– Στην περίπτωση που χρειαστεί να διαβάσουμε ένα παραμύθι από βιβλίο, φροντίζουμε έτσι ώστε η γλώσσα και τα νοήματα του να είναι πλούσια και όχι «παιδικά» και απλοποιημένα.
– Διαλέγουμε ειδικό χρόνο και τόπο. Μια γωνιά απόλυτα ήσυχη και μισοσκότεινη. Μια στιγμή της ημέρας ήρεμη. Καθιερώνουμε τον τόπο και τον χρόνο της αφήγησης ή της ανάγνωσης. Μην ξεχνάμε ότι τα παιδιά λατρεύουν την επανάληψη.
– Μετά την αφήγηση, σιωπούμε. Μόνο στη σιωπή μπορεί να δράσει το ίδιο το παραμύθι και τα σύμβολά του, η ενίσχυση της σχέσης γονιού-παιδιού, η τρυφερότητα της αφήγησης. Κάθε άλλη ενέργεια μετατρέπει τον γονιό σε δάσκαλο και το παιδί σε μαθητή, κλονίζει τη σχέση τρυφερότητας και την εμπιστοσύνη του παιδιού και διαφθείρει τη σχέση με το κυνήγι του χρήσιμου και του αποδοτικού.
Η ώρα του παραμυθιού
Το παραμύθι και η ανάγνωσή του πρέπει να είναι ένα αναπόσπαστο κομμάτι του καθημερινού μας προγράμματος με το παιδί. Πρέπει να υπάρχει η ώρα του παραμυθιού. Η ώρα αυτή είναι η ώρα που
μετατρέπεται σε σύμβολο κάθε καλό και κακό συμβάν της μέρας, η ώρα της αναπόλησης, της ψύχραιμης αναφοράς.
Υπάρχουν κατάλληλες ώρες για την ανάγνωση ενός παραμυθιού;
Δεν υπάρχουν κατάλληλες ώρες για την ανάγνωση του παραμυθιού. Συνήθως οι πιο κατάλληλες ώρες είναι οι απογευματινές ή οι βραδινές πριν τον ύπνο. Πριν τον ύπνο όμως, δεν μπορούμε να πούμε πολύ τρομακτικά παραμύθια (χρειάζονται οπωσδήποτε και αυτά, αλλά άλλη ώρα).
Πώς επιλέγουμε παραμύθια;
Δεν επιλέγουμε ποτέ ένα παραμύθι επειδή αρέσει σε εμάς, επειδή διαφημίζεται στην τηλεόραση ή έχει γίνει της μόδας. Η επιλογή πρέπει να γίνει από κοινού με το παιδί μας. Έτσι, όχι μόνο θα ικανοποιηθεί από το αποτέλεσμα, αλλά και θα καλλιεργηθεί η μεταξύ μας σχέση.
Υπάρχουν ακατάλληλα παραμύθια ή παιδικά βιβλία;
Ακατάλληλα μπορεί να θεωρηθούν τα παραμύθια ή τα βιβλία που δεν έχουν αίσιο τέλος. Παραμύθια που το τέλος τους δεν είναι «ευτυχισμένο», είναι ακατάλληλα για παιδιά κάτω των δώδεκα ετών. Βιβλία εμπορικά που χρησιμοποιούν την γλώσσα της τηλεόρασης και βιβλία που βαραίνουν τα παιδιά με γνώση χωρίς να τους προσφέρουν στην ουσία τίποτα, θεωρούνται επίσης ακατάλληλα.
Αρκετές φορές οι ηλικίες που αναγράφονται στο οπισθόφυλλο ενός βιβλίου δεν είναι ιδιαίτερα αξιόπιστες για την επιλογή μας. Το καλύτερο μέρος για να αποκτήσουμε κριτήρια επιλογής είναι οι δημόσιες παιδικές βιβλιοθήκες. Από τις βιβλιοθήκες μπορούμε να μάθουμε να επιλέγουμε όταν θα πάμε στο βιβλιοπωλείο.
Ποια είναι τα οφέλη του παραμυθιού;
– Διασκέδαση: Το παιδί μαθαίνει από μικρό πώς μπορεί μέσα από την όμορφη και ευφάνταστη χρήση του λόγου να λαμβάνει απόλαυση και να διασκεδάζει.
– Άγχη και φοβίες: Μέσα από την πλοκή του παραμυθιού και συνήθως την μάχη μεταξύ καλού και κακού, το παιδί διαβεβαιώνεται πως ακόμα και οι πιο μικροί και ασήμαντοι μπορούν με βοήθεια και σωστή δράση να αντιμετωπίσουν ακόμα και τους…δράκους.
– Οδηγός ψυχικής ολοκλήρωσης: Ο ήρωας ή η ηρωίδα μέσα από περιπέτειες ή και σφάλματα, ακολουθούν τα απαραίτητα στάδια για την ψυχική ολοκλήρωση. Μέσω αυτών, οδηγείται και το παιδί με τη σειρά του στην ψυχική του ολοκλήρωση.
– Φαντασία: Το παραμύθι με τις λίγες λέξεις του και τα σύμβολα του χωρίς πολλές εικόνες και ήχους αναπτύσσουν την μυθοπλαστική και εικονοπλαστική ικανότητα των παιδιών.
– Σχέση γονέα–παιδιού: Μέσα από τα σύμβολα του παραμυθιού λέγονται πράγματα που το παιδί θα δίσταζε πιθανόν να εκφράσει. Αποδεικνύεται πως ο γονιός μπορεί να αποδεχτεί και να κατανοήσει κάθε φόβο ή ενθουσιασμό του παιδιού του.
– Αξίες: Το παιδί αρχίζει να αναπτύσσει την εμπιστοσύνη του στις ηθικές και τις κοινωνικές αξίες.
Ευχαριστούμε για την συνεργασία του το Εργαστήρι Μαιρηβή
Πηγή: http://tro-ma-ktiko.blogspot.gr
Read More