Συνέντευξη Michael Bosanko “Μετατρέποντας το φως σε τέχνη”

Δημοσιεύτηκε 07.07.2011

Έχουμε δημοσίευσει αρκετές φορες άρθρα για το light graffiti.Η τεχνική που μετατρέπεις το φως σε τέχνη ,δηλαδή.Αυτή την φορα, έχουμε την τιμή να φιλοξενούμε έναν light artist, που με το φανταστικό του ταλέντο μετατρέπει το φως σε τέχνη.Ένα ατύχημα κατά την επίσκεψη του στην Ελλάδα τον έκανε να ανακάλυψει το ταλέντο του και εδώ και 7 χρονια η εξέλιξη του είναι απίστευτη.Απολαύστε τον Michael Bosanko, έναν master του φωτός.

 

We have often published articles about light graffiti. The technique of converting light into art. Now we have the honour and the privilege of showcasing a light artist who converts light into art through his amazing talent. A random accident during a visit in Greece, helped him discover his calling and his evolution has been amazing during the past seven years. We hope you enjoy his interview. Michael Bosanko, a master of light!

 

Πώς ξεκίνησες το ‘Light Art’ ή αλλίως ‘Light Graffiti’ ;

How did this Light Art (or Light Graffiti) start for you?

Το 2004 φωτογράφιζα μια νυχτερινή σκηνή στην Ελλάδα. Έριξα το τρίποδο και φυσικά καταστράφηκε τη λήψη. Έριξα μια ματιά στο αποτέλεσμα και παρατήρησα ότι το φεγγάρι είχε δημιουργήσει μια συνεχόμενη γραμμή στην εικόνα. Έχω φωτογραφήσει φωτο-ίχνη και άλλες φορές, αλλά αυτό το ατύχημα στην Ελλάδα με έκανε να σκεφτώ τι θα συνέβαινε αν κρατούσα την κάμερα και την άφηνα σε μεγάλη έκθεση, μετακινώντας την με τέτοιο τρόπο ώστε το ίχνος του φεγγαριού να σχηματίσει μια λέξη. Το αποτέλεσμα ήταν πολύ ικανοποιητικό και δεν μπορούσα να σταματήσω να χαμογελώ. Λογικό επόμενο ήταν να εφαρμόζω αυτή τη μέθοδο, χρησιμοποιώντας φακούς ,όπου θα μπορούσα να έχω τον έλεγχο του φωτός. Από αυτή τη στιγμή ,αφοσιώθηκα τελείως σε αυτή την τεχνική..

Back in 2004 I was photographing a night scene in Greece. I knocked the tripod and naturally this ruined the shot. I looked back at the result and noted that the moon created a ‘streak’ in the image. I have photographed light trails before, but this accident in Greece got me thinking what would happen if I handheld the camera on long exposure, and moved the camera in a way that used the actual moon to write a word. The result was instantly gratifying, and I could not wipe the smile off my face. Logically it was natural to apply this method using torch light where I had control of the light. From that point on, I was completely absorbed.

06 lightflower 640x425 Συνέντευξη Michael Bosanko Μετατρέποντας το φως σε τέχνη

 

Βλέπουμε πολύ φωτεινές, διακριτές και ζωηρόχρωμες επιδείξεις φωτός. Από πού προέρχεται η έμπνευση σου; Τι σε κινητοποιεί δημιουργικά, πνευματικά και συναισθηματικά;

We see very radiant, distinct and colourful displays of light. Where does your inspiration come from? What moves you creatively, spiritually and emotionally?

Μεγάλο μέρος των όσων κάνω τώρα, είναι αποτέλεσμα μιας εξελικτικής διαδικασίας με την οποία έχω προχωρήσει .Δηλαδή, η συνεχής εξάσκηση με έχει ωθήσει να δημιουργήσω νέα εργαλεία και τεχνικές. Πολλή από την έμπνευση μου έρχεται από την δίψα μου για εσωτερική αναζήτηση. Συνεχώς ξεπερνώ τα όριά μου. Επίσης , εμπνέομαι και από το περιβάλλον. Μεγάλο μέρος των δημιουργημάτων μου, απαιτούσε αλληλεπίδραση μεταξύ αντικείμενων και επιφανειών. Για παράδειγμα, για να δημιουργήσεις μια πισίνα από βράχο, ή μακρύ γρασίδι, ή χιόνι ή μια γενικότερα μία κατασκευή ,μπορεί συχνά να χρειαστεί διαφορετική προσέγγιση σε μικρότερο ή μεγαλύτερο βαθμό. Ακόμα, λατρεύω να μετατρέπω συνηθισμένα και αδιάφορα περιβάλλοντα ,σε εξωπραγματικά και ζωντανά σύνολα από φώτα. Άλλες φορές ,αντλώ την έμπνευσή μου από το σύγχρονο κινηματογράφο και τα μέσα μαζικής ενημέρωσης. Κάποια από τα πιο πρόσφατα έργα μου, βασίζονται σε απαγωγές εξωγήινων και αλλόκοτα συμβάντα. Όπως η ταινία «Στενές Επαφές Τρίτου Τύπου» του Spielberg και την ταινία «Bladerunner».

A lot of what I do now is all part of an evolutionary process I have moved with; this means that continual practice has urged me to create new tools and techniques. A lot of my inspiration comes from myself and my thirst for self discovery. I am constantly pushing my own limits. I also take inspiration from the environment itself. A large part of what I do requires interacting with objects and surfaces. A rock pool, long grass, snow or man-made structure can often influence the tiniest yet more significant approaches. I also love turning ordinary and uninteresting environments into extraordinary and vibrant displays of light. Other times, I loosely draw inspiration from contemporary film and media. Some of my current work is loosely based on alien abduction and other-worldly happenings; I draw from Spielberg’s ‘Close Encounters of the Third Kind’, and the likes of Bladerunner.

article 0 06066736000005DC 876 964x553 640x367 Συνέντευξη Michael Bosanko Μετατρέποντας το φως σε τέχνη

Ποιός είναι ,κατά τη γνώμη σου, ο παράγοντας που προσδιορίζει την ομορφιά μιας φωτογραφίας;

What is, in your opinion, the determining factor to a perfect picture?

Θεωρώ ,πως το στοιχείο της φωτογραφίας ,που την κάνει όμορφη , είναι απαραίτητο σε οποιοδήποτε έργο. Προσωπικά,το περιβάλλον είναι ο καμβάς μου και οι φακοί είναι ο τρόπος με τον οποίο βάζω τις πινελιές μου, την υφή και το χρώμα. Το Light painting και η φωτογραφία συμβαδίζουν και μετουσιώνονται σε ένα. Το light painting, η έκθεση στο φως και οι συνθέσεις πρέπει να δένουν μεταξύ τους. Ακόμα εκτός αυτών,για να είναι όμορφη,πρέπει να έχει κάποιο νόημα και να αντικατοπτρίζει τη φαντασία μου.

I consider the photography aspect of what I do to be an essential part of what I do. The environment is my canvas, and the torches are how I apply brush strokes, texture and colour. Light painting and photography go hand-in-hand and meld into one. The light painting, exposures and compositions have to tie in. It also all has to make sense and reflect my imagination.

article 1142938 037D043F000005DC 398 634x414 Συνέντευξη Michael Bosanko Μετατρέποντας το φως σε τέχνη

Ποιο τμήμα του εξοπλισμού σου είναι το πιο σημαντικό;

What part of your equipment, would you say is the most important to you?

Η φωτογραφική μηχανή είναι ,φυσικά,το πιο σημαντικό τμήμα. Χωρίς αυτήν, είμαι απλά ένας τρελός που κουνάει φακούς στον αέρα. Χωρίς αυτή ,δεν μπορώ να αιχμαλωτίσω την ουσία του γιατί είμαι σε αυτή την τοποθεσία με όλους αυτούς τους φακούς!

The camera is the most vital part of what I do. Without it, I just become this crazy person waving lights in the air, with no way of capturing the evidence or reason of why I am in a location with all those torches.

 

Πώς επιλέγεις την τοποθεσία και το θέμα για μια φωτογραφία;

How do you pick a location and the theme of a picture?

Είναι δύσκολο να το συνοψίσω, αλλά θα προσπαθήσω. Έχω μια γενική ιδέα, του τι θέλω να δημιουργήσω. Τότε πρέπει να βρω έναν κατάλληλο καμβά ,πάνω στον οποίο θα ‘ζωγραφίσω’,δηλαδή να βρω το σωστό μέρος για να αναδείξω το τελικό αποτέλεσμα. Άλλες φορές ,θα τύχω σε μια τοποθεσία που είναι σαν να με παρακαλεί να την γεμίσω με φως. Αργότερα, θα σημειώσω την τοποθεσία για να ξαναέρθω κάποια στιγμή. Κάποιες φορές ,μπορεί να βρεθώ σε μια τοποθεσία που πρόκειται να αλλάξει, όπως ένα κτήριο που πρόκειται να κατεδαφιστεί. Αν μπορώ να φέρω στο νου πάλι μια ιδέα που την είχα αφήσει για πιο μετά, τότε θα αρχίσω να την αναπτύσσω άμεσα. Υπάρχουν πολλές προσεγγίσεις για τη δημιουργία των έργων μου.

This is a difficult question to sum up, but I will try. For the most part, I will have an idea of what I want to create. It is then a case of finding a suitable canvas to ‘paint’ in, in other words, finding the right location to showcase the end result. Other times I will chance upon a location that just begs to be filled with light; I will then keep a record of this location for a later date. Sometimes I might be at a location that will not remain in that state, like a building that is about to be demolished. If I can conjure up an idea that’s been on a back burner, then I will jump straight into it. There are so many approaches to how I create my work.

Light Graffiti 682 731693a 640x375 Συνέντευξη Michael Bosanko Μετατρέποντας το φως σε τέχνη

Κρύβεται κάποιο μάθημα ζωής πίσω από την λήψη φωτογραφιών;

Has there been any life lesson in taking pictures?

Η φωτογραφία και το light art ,μου έχουν δώσει ένα φρέσκο τρόπο ,με τον οποίο βλέπω το περιβάλλον. Έχω πάντα μια φωτογραφική μηχανή μαζί μου, για να αποθανατήσω στιγμές της ζωής μου με την σκέψη ότι, θα τις βλέπω στο μέλλον και θα χαμογελάω. Είναι πάντα καλό να χαμογελάς. Τα βράδια, όταν κάνω το light painting ,το περιορισμένο φως ξυπνάει τις άλλες αισθήσεις μου, τις ενισχύει! Τα κύματα που σκάνε, ακούγονται όλο και πιο δυνατά, τα έλατα μυρίζουν όλο και πιο έντονα, τα άγρια ζώα είναι πάμπολλα και ακούγονται από χιλιόμετρα μακριά. Είναι απίστευτο συναίσθημα να χρησιμοποιείς όλες σου τις αισθήσεις ταυτόχρονα.

Both photography and light art has given me a refreshing way in which to view my environment. I always have a camera with me; capturing moments in my life, or how I see them will in the future bring a smile to my face. It’s always good to smile. At night, when I am light painting, the limited light kick-starts my other senses, amplifies them. Crashing waves become louder, pine forests become more pungent, wild animals are in abundance and can be heard for miles. It’s a wonderful feeling having to use all your senses at once.

Light Graffiti Michael Bo 003 Συνέντευξη Michael Bosanko Μετατρέποντας το φως σε τέχνη

Ποιό θεωρείς πως είναι το καλύτερο σου project; Μπορείς να μας πείς με ποιόν τρόπο δημιουργήθηκε;

What do you consider as your best project? Can you tell us the story of how it came to existence?

Είναι δύσκολο να πω ποιο ήταν το καλύτερο project. Αφοσιώνομαι εντελώς σε κάθε έργο που δημιουργώ και απολαμβάνω κυριολεκτικά κάθε εμπειρία.Σε ένα από αυτά , δούλευα για ένα προσωπικό έργο, σε ένα ασταθές σκηνικό με καταρράκτες στην Ουαλία. Στο αμυδρό φως χρειάστηκε να αντιμετωπίσω απότομα βράχια, υψηλούς λόφους, γλιστερές επιφάνειες, νυχτερίδες και γρήγορα κινούμενο νερό. Το project ήταν φιλόδοξο. Μου παρείχε μια νοητική και μια φυσική πρόκληση!Έργα που δημιούργησα στην Μαλαισία, ήταν τα πιο ικανοποιητικά, με την έννοια της έντασης της δουλειάς που συντέλεσε στη δημιουργία φανταστικών σκηνών, οι φίλοι που έκανα, τα μέρη που επισκέφτηκα όλα αυτά δημιουργούν ξεχωριστές εμπειρίες και κάνουν κάθε project ξεχωριστό στην καρδία μου.

It’s difficult to say what my best project has been. I am completely absorbed by what I do and enjoy literally every experience. There are two scenarios that constantly crop up. One is where I worked on a personal project at a precarious set of waterfalls in Wales, UK. In the failing light, I dealt with jagged rocks, high cliffs, slippery surfaces, bats and fast-moving water. he project was ambitious; it provided a mental challenge, and a physical one. Commercially, work I created in Malaysia has to be one of the most rewarding in terms of the sheer volume of effort creating amazing scenes, the friends I made, the places I visited.

long exposure photography michael bosanko31 Συνέντευξη Michael Bosanko Μετατρέποντας το φως σε τέχνη

Υπάρχουν φωτογράφοι που σε έχουν εμπνεύσει;

Are there photographers that have been your inspiration?

Εκτιμώ βαθύτατα το έργο του William Eggleston. Ο άνθρωπος είναι απόλυτη ιδιοφυία! Μπορεί να μεταμορφώσει καθημερινές και κοινές τοποθεσίες και θέματα, σε ολοκληρωμένα έργα που προκαλούν τον θαυμασμό..

I much value the work of William Eggleston. The man is an absolute genius. He can transform ordinary and mundane locations and topics into complete works of wonder.

 

Ας μιλήσουμε για τα μελλοντικά σου σχέδια. Ποιό θα είναι το επόμενο βήμα σου;

Let’s talk about your future plans? What is your next step?

Θα εξακολουθήσω να εργάζομαι και να δίνω ζωή στα έργα μου.Αυτό τον καιρό αναπτύσσω μικρής κλίμακας light art. Έχω πετύχει αποτελέσματα με τα οποία είμαι πολύ ευχαριστημένος και σύντομα θα κυκλοφορήσω το έργο μου στο κοινό. Έχω κανονίσει αρκετά projects για τους επόμενους μήνες, τόσο προσωπικά όσο και εμπορικά. Μου αρέσει να είμαι απασχολημένος, να είμαι απολύτως δοσμένος στην φωτογραφία και το light painting.

I will be continuing working on animating what I do, and also I am currently developing small-scale light art. I have achieved results I am very pleased with, and will soon unleash the work to the public. I have several projects over the next few months both commercial and personal. I like to keep busy, and am totally immersed in photography and light painting.

Σε ευχαριστούμε θερμά ,που μοιράστηκες τις σκέψεις σου μαζί μας. Για μας είναι σημαντικό να δίνουμε έμπνευση σε ανθρώπους σε όλο τον κόσμο και σε κάθε έναν που επισκέπτεται την ιστοσελίδα μας. Μήπως θα θέλατε να συμπληρώσετε κάτι παραπάνω; θα ήθελες να δώσεις κάποια συμβουλή σε νέους φωτογράφους που θα θελήσουν να ακολουθήσουν ένα παρόμοιο μονοπάτι με εσένα;

Thanks for your participation on this interview.Is important for us to give inspiration to all people around that read our website.Would you like to add something else? Maybe some advice to new photographers who want to start on similar path to yours?

Michael Bosanko Συνέντευξη Michael Bosanko Μετατρέποντας το φως σε τέχνη

Το Light painting/light graffiti για μένα ξεκίνησε με το φεγγάρι κι ύστερα με ένα φακό. Νομίζω ότι θα πρέπει να προσπαθήσουν να αφήσουν το φεγγάρι να «γράψει» τουλάχιστον μια φορά στη ζωή τους και φυσικά να προσπαθήσουν να δουν πόσο μακριά μπορούν να φτάσουν με ένα φακό. Αυτά τα δυο πράγματα θα σχηματίζουν πάντα ένα απόλυτο ξεκίνημα και μια βάση.Είναι σαν μια υπενθύμιση ,του πόσο μακριά έχω φτάσει. Στο τέλος τέλος, διασκεδάστε και επανακτήστε τη νύχτα.

Light painting/light graffiti for me all started with the moon, and then one torch. I think people should try writing with the moon at least once in their life, and of course to see how far you can push one torch. These two things will always form an absolute beginning and bedrock; a reminder of how far you have come. Ultimately, have fun, and claim back the night.

 

Πηγή: www.designwars.gr

Add your comment