Μέτρα Ασφαλείας

ΝΑΙ ΣΤΗ ΖΩΗ – ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΑΔΙΑΦΟΡΙΑ

Η χώρα μας, δυστυχώς, παρουσιάζει έναν από τους υψηλότερους δείκτες τροχαίων ατυχημάτων στην Ευρώπη. Κάθε χρόνο στη χώρα μας συμβαίνουν περίπου 2.500 θάνατοι από τροχαία ατυχήματα και δεκάδες χιλιάδες σοβαροί τραυματισμοί οι οποίοι αφήνουν βαρύτατες αναπηρίες, σε άτομα νεαρής κατά κανόνα ηλικίας.

Η συντριπτική πλειονότης των τροχαίων ατυχημάτων οφείλονται:

 Κακή κυκλοφοριακή αγωγή και κακή οδική συμπεριφορά των οδηγών και πεζών, όπως η μη τήρηση του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (Κ.Ο.Κ.).

 Μη χρήση κράνους και ζώνης ασφαλείας

 Οδήγηση χωρίς δίπλωμα

 Παραβίαση του ΣΤΟΠ και του ερυθρού σηματοδότη

 Η υπερβολική ταχύτητα μέσα στις πόλεις μα και στα εθνικά οδικά δίκτυα

 Και κυρίως η οδήγηση υπό την επήρεια οινοπνεύματος

Γι’αυτούς τους λόγους, τα τροχαία ατυχήματα αποτελούν έναν από τους κύριους τομείς αναπτύξεως Αγωγή Υγείας.
Η ΜΕΙΩΣΗ ΤΩΝ ΑΤΥΧΗΜΑΤΩΝ ΠΡΟΫΠΟΘΕΤΕΙ ΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ ΝΑ ΓΝΩΡΙΖΟΥΝ:

 Την σωστή οδική συμπεριφοράanak239 Μέτρα Ασφαλείας

 Να μην πίνουν όταν οδηγούν

 Να φοράνε πάντα το κράνος

 Να χρησιμοποιούν τη ζώνη ασφαλείας

 Οι οδηγοί να δίνουν πάντα προτεραιότητα στους πεζούς

 Να έχουν δίπλωμα οδήγησης και ασφαλιστική κάλυψη

 Να γνωρίζουν καλά τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (Κ.Ο.Κ.)

 Να πειθαρχούν στις υποδείξεις του τροχονόμου

 Να τηρούν την οδική σήμανση, τους κανόνες διαβάσεως, την φωτεινή σηματοδότηση και τα όρια ταχύτητας

Απαιτείται δηλαδή :

 Αλλαγή των απόψεων και στάσεων των μαθητών μας σε θέματα κυκλοφοριακής αγωγής και

 Ενεργοποίηση των ίδιων των μαθητών και των κοινωνικών φορέων προς την κατεύθυνση της προλήψεως των τροχαίων ατυχημάτων.

 

ΕΙΝΑΙ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ ΛΟΙΠΟΝ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΑΣ ΝΑ ΜΑΘΑΙΝΟΥΝ ΠΡΩΤΑ ΑΠΟ ΕΜΑΣ ΤΟΥΣ ΓΟΝΕΙΣ ΚΑΙ ΑΠΟ ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΑΡΓΟΤΕΡΑ, ΟΤΙ Η ΖΩΗ ΤΟΥ ΚΑΘΕ ΑΝΘΡΩΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥΤΙΜΗ ΚΑΙ ΑΝΑΝΤΙΚΑΤΑΣΤΑΤΗ!

 

ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΤΩΝ ΠΕΖΩΝ, ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ, ΤΩΝ ΑΤΟΜΩΝ ΜΕ ΕΙΔΙΚΕΣ ΑΝΑΓΚΕΣ

Η πολιτεία για την αντιμετώπιση αυτών των πραγματικά τραγικών φαινομένων, εισάγει στη ζωή μας τον νέο Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας…
Τον ΚΩΔΙΚΑ ΖΩΗΣ…

Ο νέος κώδικας εισάγει μια σειρά νέων ρυθμίσεων, οι οποίοι προστατεύουν την ασφάλεια και τη ζωή των ευπαθών χρηστών του οδικού δικτύου, αναδεικνύοντας μέσα από τις ρυθμίσεις του, τον σεβασμό στον άνθρωπο και στη ζωή.

Ορισμένες από αυτές είναι:

 Καθορίζονται για πρώτη φορά «περιοχές ήπιας κυκλοφορίας», όπου επιβάλλεται η κίνηση οχημάτων με ταχύτητα κατώτερη των 20 χιλιομέτρων ανά ώρα και προβλέπονται ειδικοί κανόνες κυκλοφορίας οχημάτων

 Προβλέπεται η εισαγωγή του μαθήματος κυκλοφοριακής αγωγής στα σχολεία

 Θεσπίζεται η υποχρέωση των οδηγών για παραχώρηση προτεραιότητας στους πεζούς

 Επιβάλλεται η χρήση εγκεκριμένων μέσων συγκρατήσεως για παιδιά κάτω των 12 ετών (παιδικά καθίσματα κλπ), αναλόγως με το ύψος και το βάρος του παιδιού

 Απαγορεύεται το προσπέρασμα σχολικού λεωφορείου που έχει σταματήσει σε οδό με μια ή δυο λωρίδες κυκλοφορίας, με αναμμένα αλάρμ για την αποβίβαση ή την επιβίβαση των μαθητών

 Επιβάλλεται η ιδιαίτερη προσοχή στους πεζούς και στα άτομα με ειδικές ανάγκες οι οποίοι ετοιμάζονται να διασχίσουν ή που διασχίζουν το οδόστρωμα

 Επιβάλλεται για την προστασία των παιδιών η συμμόρφωση των οδηγών στα σήματα του σχολικού τροχονόμου.

Η ΜΗ ΣΥΜΜΟΡΦΩΣΗ ΣΕ ΣΗΜΑΤΑ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΤΡΟΧΟΝΟΜΟΥ ΑΠΟΤΕΛΕΙ ΠΛΗΜΜΕΛΗΜΑ ΚΑΙ ΕΠΙΣΥΡΕΙ ΠΟΙΝΗ ΦΥΛΑΚΙΣΕΩΣ ΜΕΧΡΙ ΕΝΟΣ ΕΤΟΥΣ.

Όλοι να βοηθήσουμε στο σημαντικό έργο της πολιτείας. Ο σεβασμός για την ζωή και την υγεία είναι το πολυτιμότερο αγαθό για τον άνθρωπο.

Δεν αρκεί να επιβάλλονται οι νόμοι, πρέπει να τους σεβόμαστε και να τους τηρούμε!

 

 
ΠΑΚΕΤΟ ΑΣΦΑΛΕΙΩΝ ΓΙΑ ΤΟ ΠΑΙΔΙ

 

ΚΙΝΔΥΝΟΙ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ – ΣΤΟ ΔΡΟΜΟ
ΜΕΤΡΑ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

Στη χώρα μας υπάρχουν πολλοί κίνδυνοι που από αυτούς προκαλούνται πολλά ατυχήματα. Με στατιστικές έρευνες αποδείχτηκε ότι τα περισσότερα ατυχήματα παρουσιάζονται στο δρόμο αλλά και σε άλλα μέρη όπως στο σχολείο.

Κίνδυνος ονομάζεται η άμεση απειλή της ζωής, η πιθανότητα να τραυματιστεί κανείς ή να σκοτωθεί.
Όπως προαναφέραμε, στο δρόμο γίνονται τα περισσότερα ατυχήματα και με τη πρόληψή τους θα ασχοληθούμε παρακάτω. Για να αποφύγουμε λοιπόν τα ατυχήματα πρέπει να ληφθούν από εμάς και από το κράτος κάποια μέτρα ασφαλείας.

Μέτρα ασφαλείας για τους πεζούς

Όταν δεν υπάρχει πεζοδρόμιο, οφείλουμε να βαδίζουμε στην αριστερή άκρη του δρόμου για να βλέπουμε τα οχήματα που έρχονται προς το μέρος μας. Αν είμαστε πολλοί μαζί, βαδίζουμε ο ένας πίσω από τον άλλον. Όταν συνοδεύουμε μικρά παιδιά, πρέπει να τα κρατάμε από το χέρι και από τη σωστή πλευρά. Οι οδηγοί των οχημάτων δυσκολεύονται να μας αντιληφθούν στο σκοτάδι ή όταν έχει άσχημο καιρό. Πρέπει να θυμόμαστε ότι οι οδηγοί χρειάζονται αρκετό χρόνο για να κόψουν ταχύτητα και τελικώς να σταματήσουν, γι’αυτό πρέπει να περιμένουμε στο πεζοδρόμιο μέχρι να σταματήσει η κυκλοφορία και μετά να διασχίσουμε το δρόμο. Όταν ο δρόμος είναι υγρός και γλιστερός, τα οχήματα χρειάζονται περισσότερο χρόνο για να μειώσουν την ταχύτητά τους.

Πρέπει να διασχίζουμε τη διάβαση μόνο όταν η κυκλοφορία έχει σταματήσει εντελώς και να συνεχίζουμε να κοιτάμε γύρω και να ακούμε για τυχόν βιαστικούς οδηγούς.

Στις διασταυρώσεις πρέπει να κοιτάζουμε προσεχτικά προς όλες τις κατευθύνσεις και να ακούμε αν έρχονται οχήματα. Δεν πρέπει να διασχίζουμε μια διασταύρωση διαγώνια.

Όταν υπάρχει τροχονόμος που ρυθμίζει τη κυκλοφορία, να περιμένουμε μέχρι να μας δώσει εκείνος το σήμα να περάσουμε.
Τέλος πρέπει να εφαρμόζουμε τους κανόνες διαβάσεως, πρέπει πάντα να ελέγχουμε από την πλευρά που έρχονται τα οχήματα. Να θυμόμαστε ότι σε ένα μονόδρομο μπορεί να υπάρχουν περισσότερες από μια λωρίδες κυκλοφορίας. Ποτέ δεν πρέπει να ξεκινάμε πριν βεβαιωθούμε ότι μπορούμε να διασχίσουμε με ασφάλεια όλες τις λωρίδες κυκλοφορίας. Επίσης πρέπει να γνωρίζουμε όλοι 6 κανόνες διαβάσεως.

ΕΞΙ ΚΑΝΟΝΕΣ :

1. Πρώτα πρέπει να βρούμε ένα ασφαλές μέρος για να διασχίσουμε το δρόμο και μετά να σταματήσουμε

2. Πάντα σταματάμε στην άκρη του πεζοδρομίου

3. Κοιτάμε παντού γύρω μας για κινούμενα οχήματα και ακούμε προσεκτικά

4. Αν έρχονται οχήματα, πρέπει να τα αφήσουμε να περάσουν και κοιτάμε προσεκτικά προς όλες τις κατευθύνσεις

5. Όταν δεν υπάρχουν κοντά κινούμενα οχήματα, πρέπει να διασχίσουμε κάθετα το δρόμο

6. Ακόμα και όταν σιγουρευτούμε ότι δεν υπάρχουν άλλα οχήματα στο δρόμο, πρέπει να συνεχίσουμε να κοιτάμε και να ακούμε για οχήματα ενώ διασχίζουμε το δρόμο

 

 

 

ΜΕΤΡΑ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ ΓΙΑ ΟΔΗΓΟΥΣ ΠΟΔΗΛΑΤΟΥ – ΜΟΤΟΠΟΔΗΛΑΤΟΥ

Πριν ξεκινήσουμε πρέπει να βεβαιωθούμε ότι το ποδήλατο είναι ασφαλές: τα φρένα πρέπει να λειτουργούν κανονικά και τα λάστιχα πρέπει να είναι σε καλή κατάσταση και φουσκωμένα. Σε κάθε περίπτωση να τηρούμε τη σηματοδότηση, τη σήμανση και γενικώς τους κανόνες οδικής  κυκλοφορίας. Να μην οδηγούμε ποτέ κρατημένοι από άλλο όχημα ή άλλο ποδήλατο. Όταν προσπερνάμε παρκαρισμένα οχήματα, πρέπει να προσέχουμε μήπως ξεκινήσουν, μήπως ανοίξει κάποια πόρτα ή μήπως ξεπροβάλλουν πεζοί. Όταν οδηγούμε δεν πρέπει να ακούμε walkman, διότι η οδήγηση στο δρόμο απαιτεί όλη μας τη προσοχή και γιατί το απαγορεύει ο Κ.Ο.Κ. Όταν οδηγούμε ποδήλατο το βράδυ ή με ομίχλη, πρέπει να έχουμε μπροστά ένα άσπρο ή κίτρινο φανάρι και πίσω ένα κόκκινο φανάρι και έναν ανακλαστήρα. Τέλος πρέπει να φοράμε πάντα ρούχα που να αντανακλούν το φως. Το μοτοποδήλατο πρέπει να χρησιμοποιείται ως μεταφορικό μέσο. Δεν είναι μέσο επιδείξεως ή παιχνιδιού. Το κράνος και τα κατάλληλα ρούχα είναι απαραίτητα για την ασφάλεια του οδηγού μοτοποδηλάτου.

ΜΕΤΡΑ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ ΓΙΑ ΟΔΗΓΟΥΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ

Πρέπει πάντα να φοράμε ζώνη ασφαλείας και όταν το αυτοκίνητο βρίσκεται σε κίνηση πρέπει να κρατάμε τα χέρια μας μακριά από τα χερούλια της πόρτας. Δεν πρέπει να βγάζουμε το κεφάλι ή τα χέρια μας έξω απ’τα παράθυρα και να ΜΗΝ πετάμε τίποτα έξω από το αυτοκίνητο.

ΑΓΝΟΙΑ ΚΙΝΔΥΝΩΝ
ΑΝΥΠΑΡΞΙΑ ΔΡΑΣΕΩΣ ΣΕ ΤΥΧΑΙΑ ΣΥΜΒΑΝΤΑ
ΑΤΥΧΗΜΑ
ΥΠΕΡΕΚΤΙΜΗΣΗ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΩΝ
ΑΜΕΛΕΙΑ ΚΑΙ ΜΗ ΤΗΡΗΣΗ ΤΩΝ ΚΑΝΟΝΩΝ

Συνέπεια των ατυχημάτων είναι ο ακρωτηριασμός των άκρων (χεριών – ποδιών) και άλλων μελών του σώματος.