Τροχαία ατυχήματα Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας Σχολ. έτος 1999-2000 υπ. Μ. Πετρή

Δημοσιεύτηκε 27.04.2011

Δυστυχώς οι ελληνικές πόλεις αναπτύχθηκαν χωρίς να προβλέπουν τις ανάγκες των παιδιών, όπως πάρκα, χώρους για αθλητισμό. Επιπλέον αρκετοί δημόσιοι χώροι, πλατείες και ελεύθερες επιφάνειες αφιερώθηκαν στο αυτοκίνητο. Κι έτσι τα παιδιά παίζουν σε μέρη που δεν είναι ασφαλή.

Σε ένα άρθρο εφημερίδας με τίτλο «Μόνος στο δρόμο» η καθηγήτρια παιδιατρικής κ. Βλάχου επισημαίνει: “Το παιδί-πεζός αντιδρά παρορμητικά και ανεύθυνα λόγω της αισθητηριακής και ψυχοκινητικής ανωριμότητάς του”.
Για τα παιδιά τα οχήματα που κινούνται στο δρόμο είναι δευτερεύουσας σημασίας. Ο φίλος τους στο απέναντι πεζοδρόμιο, ο περιπτεράς που πουλάει λιχουδιές, είναι κάτι που τους προκαλεί περισσότερο ενδιαφέρον.
Το 50% των πεζών που πέφτουν θύματα σε τροχαία ατυχήματα είναι παιδιά και έφηβοι, σύμφωνα με τα στοιχεία της τροχαίας Αττικής.
Τα παιδιά όταν κυκλοφορούν νομίζουν ότι μπορούν να προλάβουν και να κάνουν τα πάντα, επίσης για το μικρό παιδί ο θάνατος δε μετράει, το χαμηλό του επίσης ανάστημα του περιορίζει τον ορίζοντα και δεν μπορεί να αντιληφθεί ότι το αυτοκίνητο θα βρεθεί σε δευτερόλεπτα μπροστά του.
Γι’ αυτό οι γονείς πρωτίστως έχουν χρέος να διδάξουν το παιδί με το προσωπικό τους παράδειγμα.
Όχι να συμβουλεύουν με τα λόγια τα παιδιά τους και αυτοί να παραβιάζουν τα σήματα κ.ά.
Αλλά τα παιδιά δεν κινδυνεύουν από τα τροχοφόρα μόνο όταν παίζουν αλλά συχνά και όταν πηγαίνουν ή φεύγουν από το σχολείο. Πολλά σχολεία βρίσκονται σε κεντρικούς δρόμους με επικίνδυνες διαβάσεις. Επίσης πολλά φανάρια λείπουν και έτσι τα παιδιά πάνε στο σχολείο «μετ’ εμποδίων».
Σοβαρό ακόμα πρόβλημα υπάρχει με τα σχολεία που βρίσκονται κοντά σε σιδηροδρομικές γραμμές.

Αλλά και εκεί που υπάρχει πεζοδρόμιο το καταλαμβάνουν τα αυτοκίνητα

“59 σχολεία καρμανιόλες” είναι ο τίτλος άρθρου που δημοσιεύτηκε πρόσφατα σε αθηναϊκή εφημερίδα και επισημαίνει ότι τις 2 τελευταίες σχολικές περιόδους σύμφωνα με την Διεύθυνση Τροχαίας Αττικής, 3 μαθητές έχασαν τη ζωή τους πηγαίνοντας ή φεύγοντας από το σχολείο,17 τραυματίστηκαν σοβαρά και 43 ελαφρά. Αλλά και μέσα στο αυτοκίνητο σαν επιβάτες τα παιδιά αντιμετωπίζουν κίνδυνο. Συνήθως οι δικοί τους τα κρατούν αγκαλιά στο μπροστινό μέρος του αυτοκινήτου και δεν χρησιμοποιούν το ειδικό καθισματάκι ή ζώνη. Νιώθουν μεγαλύτερη σιγουριά όταν κρατάνε το παιδί στην αγκαλιά. Όμως σε μια σύγκρουση με 30χλμ την ώρα ένα παιδί φεύγει από την αγκαλιά ενός προσδεμένου ενήλικα με δύναμη 1350 Newton (όσο είναι το βάρος 135 κιλών !!!)

Πηγή:www.asda.gr

Σύλλογος Τροχαίων Ατυχημάτων

Add your comment