«Στο κόκκινο» το οδικό δίκτυο της χώρας

Δημοσιεύτηκε 05.05.2011

Τη ανάγκη διενέργειας συστηματικών ελέγχων στο οδικό δίκτυο της χώρας προκειμένου να αποφευχθούν και άλλες επικίνδυνες κατολισθήσεις και καταπτώσεις, επισημαίνει με ανακοίνωσή του το Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδας.

Όπως σημειώνει το ΤΕΕ, με βάση τα στοιχεία του Παρατηρητηρίου Οδικής Ασφάλειας, τα σημεία που πρέπει άμεσα να διερευνηθούν είναι:

* 1. Ν.Ε.Ο. Κορίνθου – Πατρών, τμήμα Αιγίου – Πατρών, θέση Παναγοπούλα.
* 2. Ε.Ο. Ιωαννίνων – Άρτας, περιοχή Ηπειρωτικών Τεμπών.
* 3. Ε.Ο. Θεσσαλονίκης – Σερρών, περιοχή Λαχανά.
* 4. Ε.Ο. Πρέβεζας – Ηγουμενίτσας, περιοχή Λυγιάς – γέφυρα Δέσπως.
* 5. Ε.Ο. Λαμία – Καρπενήσι – Αγρίνιο
* α. Περιοχή Μακρακώμης.
* β. Περιοχή Ανατολικής και Δυτικής Φραγκίστας.
* γ. Περιοχή Παρακαμπυλίων (Άγιος Βλάσσης).
* Οι περιοχές β και γ ανήκουν στο τμήμα Γέφυρα Επισκοπής – Αγρίνιο, ενώ η περιοχή α ανήκει στο τμήμα Καρπενήσι-Γέφυρα Επισκοπής.
* 6. Ε.Ο. Λιβαδειάς – Άμφισσας , Είσοδος Δελφών – Κασταλία Πηγή. Θέση δυσμενής λόγω του Αρχαιολογικού χώρου με εμπλοκή του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου (ΚΑΣ).
* 7. Ε.Ο. Λαμίας – Άμφισσας, τμήμα Θερμοπύλες – Άμφισσα στη χιλιομετρική θέση 51.

Ακόμη το ΤΕΕ, τονίζει ότι σαφώς μεγαλύτερος αριθμός επίμαχων σημείων εντοπίζεται στο Επαρχιακό Οδικό Δίκτυο, συνολικού μήκους περίπου 33.000 χιλιομέτρων, η συντήρηση του οποίου ανήκει στις Νομαρχιακές Αυτοδιοικήσεις, καθώς ήδη, από το Νοέμβριο, σε ορεινά κυρίως τμήματα έχουν ενεργοποιηθεί κατολισθήσεις με επιπτώσεις τοπικού χαρακτήρα και όχι μόνο.

Το ΤΕΕ επισημαίνει ότι “τόσο οι καταπτώσεις στα Τέμπη, όσο και το νέο περιστατικό κατολίσθησης στο 19ο χιλιόμετρο της Εθνικής Οδού Ιωαννίνων – Άρτας το οποίο προκάλεσε ολιγόωρη διακοπή της κυκλοφορίας στον νευραλγικό εθνικό άξονα της Δυτικής Ελλάδας (6.1.2010), θέτουν επί τάπητος το ζήτημα του συστηματικού ελέγχου του εθνικού και επαρχιακού οδικού δικτύου της χώρας, όχι μόνο για να αποτραπούν επικίνδυνα γεωλογικά φαινόμενα, αλλά, κυρίως, για να αποφευχθούν αποκλεισμοί περιοχών με εξαιρετικά επαχθείς συνέπειες”.

Καλεί δε την Πολιτεία μέσω των Υπηρεσιών Συντήρησης να ελέγξει τα σημεία αυτά και να εντοπίσει τις παρακαμπτήριες οδούς, που σε ένα ενδεχόμενο κατολίσθησης ή κατάπτωσης θα μπορούν να δεχτούν τους μεγάλους κυκλοφοριακούς φόρτους, που θα προκύψουν.

Όπως τονίζει το Επιμελητήριο, της κατολίσθησης στο 19ο χιλιόμετρο της Εθνικής Οδού Ιωαννίνων – Άρτας, είχε προηγηθεί στον ίδιο άξονα, στην περιοχή Τερόβου, άλλη κατολίσθηση 09.11.2009, ενώ κατολίσθηση είχε σημειωθεί στις 27.10.2009 και στον γειτονικό εθνικό άξονα Πρέβεζας – Ηγουμενίτσας, στην περιοχή Ριζά. Παράλληλα, κατολίσθηση σημειώθηκε και στην οδό Ν. Φώκαια – Άφυτος, της χερσονήσου της Κασσάνδρας, στις 20.12.2009, φαινόμενο που συνεχίστηκε ως σήμερα.

ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΤΡΟΧΑΙΩΝ ΑΤΥΧΗΜΑΤΩΝ

www.enet.gr/

 

Add your comment