Οι παγίδες στους ελληνικούς δρόμους

Δημοσιεύτηκε 05.05.2011

Δεκάδες «παγίδες» περιμένουν τους ταξιδιώτες οι οποίοι θα θελήσουν να κινηθούν σε πέντε εθνικές οδούς της χώρας το καλοκαίρι για τις θερινές διακοπές τους και όχι μόνο. Τα σημεία-καρμανιόλες, όπως μπορούν να χαρακτηρισθούν, βρίσκονται στους οδικούς άξονες Πατρών – Καλαμάτας, Αντιρρίου – Ηγουμενίτσας, Θεσσαλονίκης – Παλιουρίου – Χαλκιδικής, Χανίων – Αγίου Νικολάου και Αιδηψού – Χαλκίδας – Λέπουρα Ευβοίας και Σχηματαρίου – Χαλκίδας.

Η έρευνα του «Βήματος» ανέδειξε τουλάχιστον 70 τέτοια σημεία σε αυτά τα δίκτυα όπου κάθε χρόνο θρηνούμε θύματα από τροχαία δυστυχήματα. Μόνο το πρώτο εξάμηνο εφέτος έχασαν τη ζωή τους συνολικά 61 άνθρωποι σε 47 τροχαία δυστυχήματα ενώ εκατοντάδες άτομα έχουν τραυματισθεί σοβαρά και ελαφρά σε ατυχήματα με υλικές ζημιές.

* Οι τεράστιες ελλείψεις

Οι ελλείψεις των αξόνων αυτών είναι τεράστιες. Οι πιο σοβαρές από αυτές είναι ο πλημμελής φωτισμός και η παντελής έλλειψη διαχωριστικής νησίδας κατά μήκος των πέντε εθνικών οδών, με αποτέλεσμα οι μετωπικές συγκρούσεις να βρίσκονται στην ημερησία διάταξη των τροχαίων ατυχημάτων.

Ξεκινώντας από την Εθνική Πατρών – Καλαμάτας ο ταξιδιώτης θα συναντήσει, πέραν των πολλών διαδοχικών επικίνδυνων στροφών, των γεφυρών όπου η οδός στενεύει απότομα και της ολισθηρότητας των οδοστρωμάτων, ισόπεδους κόμβους μέσα σε κατοικημένες περιοχές όπου θα βρει ξαφνικά μπροστά του αυτοκίνητο το οποίο δεν θα ξέρει από πού προήλθε αλλά ακόμη και διακλαδώσεις αγροτικών και επαρχιακών οδών με την Εθνική που σε ορισμένες περιπτώσεις βρίσκονται ακόμη και σε στροφή όπως στο Ψάρι Ηλείας.

Οι αξιωματικοί της Τροχαίας χαρακτηρίζουν νεκροταφείο την Εθνική Τσακώνας – Καλού Νερού (συνδέει την Τρίπολη με την Καλαμάτα και τον Πύργο) από το 10,5ο χλμ. στο ύψος του χωριού Βασιλικού ως και το 30ό στο χωριό Καλό Νερό λόγω των συχνών τροχαίων δυστυχημάτων αλλά και της κακής κατάστασης της οδού. Μόνο εφέτος στο συγκεκριμένο τμήμα της Εθνικής οδού έχασαν τη ζωή τους πέντε άτομα ενώ κατά μήκος του άξονα αυτού σκοτώθηκαν συνολικά 14 άνθρωποι. Οσοι κινηθούν στον οδικό άξονα Αντιρρίου – Ηγουμενίτσας θα συναντήσουν, εκτός από συνεχόμενες επικίνδυνες στροφές ακόμη και πάνω σε γέφυρες, όπως στη λίμνη Αμβρακία, κατοικημένες περιοχές από όπου διέρχεται η οδός, ολισθηρότητα οδοστρώματος, αντικανονικές κλίσεις στροφών και ισόπεδους κόμβους μέσα σε χωριά και υποχώρηση τμήματος του οδοστρώματος στο Ζάλογγο.

Η Εθνική γίνεται ακόμη πιο επικίνδυνη στην περιοχή της Παλιοβούνας μετά τη Ναύπακτο και της Κλεισούρας πριν από το Αγρίνιο λόγω των πολλών στροφών στο χείλος του γκρεμού. Αποτέλεσμα όλων αυτών να θρηνήσουμε 11 άτομα εφέτος.

Πάντως με την ολοκλήρωση της κατασκευής της νέας Ιονίου οδού, η οποία θα ξεκινά από την Καλαμάτα και θα φθάνει ως το Καλπάκι και την Κακκαβιά, θα σταματήσουν τα προβλήματα με τους δύο αυτούς άξονες αφού θα έχει δύο λωρίδες κυκλοφορίας και λωρίδα έκτακτης ανάγκης ανά κατεύθυνση αλλά και διαχωριστική νησίδα.

Η ολοκλήρωση του συνολικού έργου όμως αργεί ακόμη και μάλιστα πολύ αφού τώρα μόνο κατασκευάζονται δύο τμήματα στην Κλεισούρα και στη Φιλιππιάδα, τα οποία αναμένεται να παραδοθούν στην κυκλοφορία στο τέλος του έτους. Το δίκτυο Θεσσαλονίκης – Νέων Μουδανιών – Παλιουρίου διέρχεται σε πολλές περιπτώσεις μέσα από κατοικημένες περιοχές και ειδικά την Κασσάνδρα, όπου οι παραθεριστές κατά τη διάρκεια της επιστροφής τους στις ενοικιαζόμενες κατοικίες τους παρασύρονται από διερχόμενα αυτοκίνητα και μοτοσικλέτες. Ο εθνικός οδικός άξονας της Κρήτης Χανίων – Αγίου Νικολάου κρύβει πολλές «παγίδες» για τους επισκέπτες λόγω των πολλών ισόπεδων διασταυρώσεων και κόμβων, των επικίνδυνων στροφών με αντικανονικές κλίσεις, της ολισθηρότητας των οδοστρωμάτων, της στενότητας σε ορισμένα τμήματα της συγκεκριμένης οδού, λόγω του ότι η Εθνική περνά μέσα από κατοικημένες περιοχές αλλά και πάνω σε γέφυρες και του ότι σε ορισμένα τμήματα εκτελούνται έργα διαπλάτυνσης.

* Επικίνδυνες στροφές

Ακόμη παρατηρούνται κατολισθήσεις βράχων στα χωριά Σίσσες και Σελινάρι, οπότε χρειάζεται μεγαλύτερη προσοχή από τους οδηγούς. Εφέτος σκοτώθηκαν συνολικά 18 άνθρωποι σε αυτή την Εθνική οδό.

Τέλος, στην Εθνική Αιδηψού – Χαλκίδας – Λέπουρα και Σχηματαρίου – Χαλκίδας παρατηρούνται και στα δύο οδικά δίκτυα συνεχόμενες επικίνδυνες στροφές, ολισθηρότητα των οδοστρωμάτων και ξαφνική στένευση της οδού σε ορισμένα τμήματα και ακόμη διέλευσή της μέσα από κατοικημένες περιοχές. Στα δύο αυτά οδικά δίκτυα εφέτος έχασαν τη ζωή τους 13 άτομα.

Τα πέντε αυτά εθνικά δίκτυα έχουν χαρακτηρισθεί από τους αρμοδίους του ΥΠΕΧΩΔΕ οδοί ταχείας κυκλοφορίας, όπως μας ανέφεραν αξιωματικοί της Τροχαίας, αλλά κανένα, σύμφωνα με αυτούς, δεν πληροί τα όσα προβλέπονται στο άρθρο 2 του ΚΟΚ στο οποίο αναφέρεται τι νοείται ως τέτοια οδός.

Συγκεκριμένα ως οδός ταχείας κυκλοφορίας νοείται η οδός ειδικής μελέτης και κατασκευής για την κυκλοφορία οχημάτων η οποία δεν εξυπηρετεί τις συνορεύουσες με αυτήν ιδιοκτησίες παρά μόνο παράπλευρες βοηθητικές οδούς και κόμβους και η οποία συνδέεται με ειδικής διάταξης ισόπεδους ή ανισόπεδους κόμβους με το υπόλοιπο κύριο οδικό δίκτυο, δεν διασταυρώνεται με άλλη οδό και έχει χαρακτηρισθεί με απόφαση του ΥΠΕΧΩΔΕ και έχει ειδική σήμανση με πινακίδες ως οδός ταχείας κυκλοφορίας.
Πηγή:  www.tovima.gr

troxaia atiximata

Add your comment