Οι νομοί υψηλού κινδύνου στα τροχαία

Δημοσιεύτηκε 27.04.2011

Σε ποιες περιοχές γίνονται τα περισσότερα δυστυχήματα και ποιες είναι οι πλέον ασφαλείς

▅ Η έρευνα κατέδειξε ότι είναι αναγκαία η αξιολόγηση του προσωπικού της Τροχαίας για την αύξηση του ζήλου κατά την εκτέλεση των καθηκόντων
▅ Αποκαλυπτική έρευνα του Πολυτεχνείου Κρήτης για τα ατυχήματα ανά την Ελλάδα και την αποτελεσματικότητα των μέτρων που λαμβάνει η Τροχαία
▅ Κορινθία, Εύβοια, Αργολίδα, Χαλκιδική και Βοιωτία στις πρώτες θέσεις του πίνακα επικινδυνότητας με βάση τον αριθμό των ατυχημάτων που έγιναν το 2006
Η Κορινθία, η Εύβοια, η Αργολίδα, η Χαλκιδική και η Βοιωτία είναι οι νομοί-πρωταθλητές στον πίνακα υψηλής επικινδυνότητας με βάση τον αριθμό των τροχαίων ατυχημάτων που σημειώθηκαν σε αυτούς το 2006. Παράλληλα μείωση σε όλες τις κατηγορίες ατυχημάτων και παθόντων παρατηρήθηκε στην Αττική και στους νομούς Φθιώτιδας, Πέλλας, Μεσσηνίας, Λάρισας, Αιτωλοακαρνανίας και Λακωνίας, ενώ αυξήσεις σημειώθηκαν σε Αργολίδα, Δωδεκάνησα, Θεσπρωτία, Ιωάννινα και Ρέθυμνο. Ο νομός που πέρυσι είχε μόνο ένα τροχαίο δυστύχημα ήταν της Κεφαλλονιάς και ακολουθούν με δύο η Ευρυτανία και με τρεις τα Γρεβενά και η Χίος. Τα στοιχεία αυτά περιλαμβάνονται στα αποτελέσματα έρευνας που διενεργήθηκε από τους Κωνσταντίνο Ζοπουνίδη, καθηγητή του Πολυτεχνείου Κρήτης, διευθυντή του Εργαστηρίου Συστημάτων Χρηματοοικονομικής Διοίκησης, Μιχαήλ Νικολαράκη, διδάκτορα του Πολυτεχνείου Κρήτης, και Μιχάλη Δούμπο, επίκουρο καθηγητή του Πολυτεχνείου Κρήτης. Η ταξινόμηση των νομών της χώρας από την ομάδα των μελετητών γίνεται με βάση τα τροχαία ατυχήματα που έχουν καταγραφεί και την αποτελεσματικότητα των υπηρεσιών Τροχαίας κάθε νομού σύμφωνα με τις παραβάσεις που έχουν καταγραφεί.

Οπως αναφέρεται στην έρευνα, το 2006 σε σχέση με το 2005 παρατήθηκε μείωση στα τροχαία δυστυχήματα κατά 1,5%, στα σοβαρά ατυχήματα κατά 12% και στα ελαφρά κατά 5,4%. Επίσης μειώθηκε ο αριθμός των νεκρών κατά 2%, των σοβαρά τραυματιών κατά 10% και των ελαφρά κατά 5,9%. Στους πίνακες με τον αριθμό των παραβάσεων του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας το 2006 σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος παρατηρείται αύξηση στις κατηγορίες: επιδεικτικοί ελιγμοί (27,1%), οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ (5,8%), στέρηση διπλώματος οδήγησης (9,1%), παραβίαση σημάνσεων (19%), παραβίαση σημάτων τροχονόμου (8%) και παραβάσεις ΚΤΕΟ (11,6%).

4573664 Οι νομοί υψηλού κινδύνου στα τροχαία

Στις λίστες για την αποτελεσματικότητα των κατά τόπους υπηρεσιών Τροχαίας με βάση τον αριθμό των παραβάσεων του ΚΟΚ που έχουν καταγράψει πρώτος είναι ο Νομός Ρεθύμνου και ακολουθούν οι νομοί Πιερίας, Βοιωτίας, Κορινθίας, Πέλλας, Αιτωλοακαρνανίας και Αρκαδίας. Αντίθετα, στις χαμηλότερες θέσεις βρίσκονται οι νομοί Καστοριάς, Χίου, Κεφαλλονιάς, Κυκλάδων και Ευρυτανίας.

Πάντως από την ανάλυση των στοιχείων προκύπτει ότι οι νομοί που παρουσιάζουν τα μεγαλύτερα προβλήματα καθώς έχουν χαμηλή επίδοση στις καταγραφείσες παραβάσεις και βρίσκονται σε υψηλές θέσεις στα τροχαία ατυχήματα είναι οι Θεσσαλονίκης, Αργολίδος, Ηλείας, Χαλκιδικής, Καρδίτσας, Δωδεκανήσου, Ιωαννίνων, Ροδόπης, Ευβοίας, Καβάλας, Ζακύνθου και Κυκλάδων.

Πρώτος στον πίνακα των νομών με βάση τη θέση που κατέλαβαν σε παραβάσεις και ατυχήματα είναι ο Νομός Ρεθύμνου. Ωστόσο από πλευράς απόδοσης υπηρεσιών Τροχαίας με βάση τις παραβάσεις που έχουν καταγραφεί από πλευράς ατυχημάτων κατατάχθηκε στην 9η θέση. Σύμφωνα με τους μελετητές, αυτό δείχνει ότι, παρά την προσπάθεια της Τροχαίας, τα ατυχήματα αυξήθηκαν και θα πρέπει να αποτελέσουν
[Πολύνεκρο δυστύχημα στην Κορινθία, σε έναν από τους χειρότερους στα τροχαία νομούς ]
Πολύνεκρο δυστύχημα στην Κορινθία, σε έναν από τους χειρότερους στα τροχαία νομούς
αντικείμενο έρευνας τα ακριβή αίτια πρόκλησής τους. Στη δεύτερη θέση είναι ο Νομός Πιερίας από την τέταρτη που ήταν το 2005, ενώ από πλευράς αριθμού ατυχημάτων βρέθηκε στην 26η θέση. Σχετικά με τους νομούς Βοιωτίας και Κορινθίας που συνορεύουν με την Αττική, εντύπωση προκαλεί το γεγονός ότι βρίσκονται στις πρώτες θέσεις των πιο επικίνδυνων νομών καθώς κατεγράφησαν κατά το 2006 πολλά ατυχήματα, παρά το γεγονός ότι από αυτούς διέρχονται οι εθνικές οδοί. Οπως αναφέρεται στα συμπεράσματα της έρευνας, η εντατική αστυνόμευση φαίνεται ότι δεν βελτιώνει τους δείκτες ατυχημάτων και άρα θα πρέπει να αναζητηθούν ποιοι άλλοι παράγοντες ευθύνονται και να βελτιωθούν.

Στην πέμπτη θέση βρίσκεται ο Νομός Πέλλας, που ανήκει στην κατηγορία των «ακίνδυνων» νομών στα τροχαία ατυχήματα. Ακολουθεί ο Νομός Αιτωλοακαρνανίας, στον οποίο παρατηρήθηκε ότι η αύξηση των παραβάσεων που κατεγράφησαν το 2006 μείωσε σημαντικά τον αριθμό των τροχαίων ατυχημάτων που σημειώθηκαν σε σύγκριση με το 2005. Μεγάλη βελτίωση υπήρξε στον Νομό Αρκαδίας, που βρίσκεται στην έβδομη θέση, παρ΄ όλα αυτά λόγω των πολλών ατυχημάτων χαρακτηρίζεται μία από τις πιο επικίνδυνες περιοχές διαχρονικά.

Στη 15η θέση είναι η Αττική και στην 27η η Θεσσαλονίκη. Σχετικά με τη συμπρωτεύουσα οι μελετητές αναφέρουν ότι, επειδή στα ατυχήματα κατέλαβε τη 15η θέση, η απόδοση των υπηρεσιών της Τροχαίας κρίνεται αρνητική. Αξιοσημείωτη είναι, σύμφωνα με τους επιστήμονες, η μεγάλη πτώση του Νομού Πρέβεζας, που κατέλαβε την 32η θέση από την 5η το 2005. Επίσης αρνητικά αξιολογούνται οι υπηρεσίες της Τροχαίας στους νομούς Ευβοίας, Κυκλάδων, Καβάλας, Ροδόπης, Ιωαννίνων, Δωδεκανήσου, Καρδίτσας, Ηλείας, Αργολίδας και Χαλκιδικής.

Στα συμπεράσματα της έρευνας αναφέρεται ότι είναι αναγκαία η ύπαρξη αξιολόγησης του προσωπικού της Τροχαίας γιατί γνωρίζοντας ότι αξιολογούνται θα έχουν μεγαλύτερο ζήλο κατά την εκτέλεση των καθηκόντων τους. Επίσης στις περιοχές που αντιμετωπίζουν σοβαρό πρόβλημα με τα τροχαία ατυχήματα πρέπει οι αστυνομικοί να είναι αυστηρότεροι με τους οδηγούς και τα όρια ανεκτικότητας να είναι μηδενικά. Ακόμη στις περιοχές αυτές θα πρέπει να ενισχυθεί το ανθρώπινο δυναμικό των υπηρεσιών Τροχαίας.

Πηγή:www.tovima.gr/default.asp

σύλλογος τροχαίων ατυχημάτων

Add your comment