Μεξικό: 32 νεκροί από ανατροπή λεωφορείου

Τουλάχιστον 32 άνθρωποι σκοτώθηκαν την Κυριακή στο νοτιοδυτικό Μεξικό όταν το λεωφορείο στο οποίο επέβαιναν ανατράπηκε, όπως δήλωσαν πηγές του Ερυθρού Σταυρού στη χώρα. 

Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, τουλάχιστον άλλοι επτά άνθρωποι τραυματίστηκαν και νοσηλεύονται σε σοβαρή κατάσταση.

Το δυστύχημα οφείλεται πιθανότατα στην ολισθηρότητα του δρόμου λόγω βροχής.

Οι περισσότεροι επιβάτες φορούσαν μπλουζάκια με τα αρχικά του αριστερού κόμματος του Μεξικού και πιστεύεται ότι ήταν μέλη του που ταξίδευαν για να στηρίξουν τον υποψήφιο για την προεδρία  Άντρες Μανουέλ Λόπεζ Ομπραντόρ.

 

Πηγή: http://www.tanea.gr

Read More

Πως να βελτιώσετε τη συμπεριφορά του παιδιού χωρίς φωνές

Μπορεί να βελτιωθεί η συμπεριφορά ενός παιδιού δίχως φωνές και γκρίνιες; Η ειδική σε θέματα γονιών Νοέλ Τζάνις-Νόρτον υποστηρίζει πως ναι – και έχει σύμμαχό της μία διασημότητα, την ηθοποιό Έλενα Μπόναμ Κάρτερ που ορκίζεται ότι οι συμβουλές της, της άλλαξαν τη ζωή.

Οι συμβουλές της κ. Τζάνις Νόρτον αποτελούν τμήμα ενός ολόκληρου προγράμματος που έχει επινοήσει και το οποίο στις αρχές Μαΐου εξέδωσε ως οδηγό για γονείς. Τιτλοφορείται «Calmer, Easier, Happier Parenting: The Revolutionary Programme That Transforms Family Life» (εκδ.JohnMurray) και υπόσχεται να φέρει την πολυπόθητη γαλήνη και ηρεμία στο σπίτι.

Να μερικές από τις συστάσεις του:

* Αποφύγετε τους γενικευμένους και υπερβολικούς επαίνους. Όλοι ξέρουμε ότι πρέπει να επαινούμε τα παιδιά μας, αλλά οι γενικές και οι υπερβολικές εκφράσεις τους κάνουν περισσότερο κακό παρά καλό.

Αντί λοιπόν να λέτε «υπέροχα», «άψογα», «θαυμάσια», επιλέξτε τον συγκεκριμένο και συγκρατημένο έπαινο, όπως «βλέπω ότι διάβασες προσεκτικά τα μαθήματά σου, προσέχοντας την ορθογραφία σου και κάνοντας την αντιγραφή σου. Βλέπω επίσης ότι δεν άφησες κενά. Αυτό είναι πολύ καλό».

Το κλειδί, κατά την κυρία Τζάνις-Νόρτον είναι να παρατηρείτε, να περιγράφετε με ακρίβεια και να μην χρησιμοποιείτε υπερθετικούς βαθμούς.

* Να επαινείτε την απουσία της ενοχλητικής συμπεριφοράς. Για να αντιμετωπίσετε μια ενοχλητική συμπεριφορά του παιδιού (π.χ. ότι μιλάει απότομα, τρώει τα νύχια του, σας διακόπτει όταν μιλάτε στο τηλέφωνο, ζητάει διαρκώς κάτι, δεν διαβάζει) αρχίστε να δίνετε έμφαση στις στιγμές που το παιδί δεν συμπεριφέρεται κατ’ αυτόν τον τρόπο.

Αυτές τις στιγμές, να χρησιμοποιείτε τον συγκεκριμένο/συγκρατημένο έπαινο για να του τις επισημαίνετε. Να λέτε λ.χ. «βλέπω ότι δεν με διέκοψες στο τηλέφωνο… αυτό είναι πολύ καλό».

Η έκφραση «βλέπω ότι…» κάνει τα παιδιά να τεντώνουν τ’ αυτιά τους, διότι δεν είναι μία έκφραση που χρησιμοποιούμε συχνά όταν θέλουμε να τα επιπλήξουμε ή να τα διορθώσουμε για κάτι. Σταδιακά, θα μάθουν τα παιδιά να συσχετίζουν το «βλέπω ότι…» με το ότι θα ακούσουν ότι έκαναν κάτι καλό, και θα επιδιώκουν ολοένα περισσότερο να το ακούσουν.

* Αφιερώστε τους «ειδικό» χρόνο. Κάθε ένας από τους γονείς πρέπει να αφιερώνει σε κάθε ένα από τα παιδιά λίγο ειδικό, αποκλειστικό χρόνο, που θα περνάνε κάνοντας οι δυο τους κάποιες δραστηριότητες.

Ο χρόνος αυτός πρέπει να είναι καθημερινός ει δυνατόν, να διαρκεί τουλάχιστον 10 λεπτά και να μην αφιερώνεται για να βλέπουν μαζί τηλεόραση ή να παίζουν στο κομπιούτερ, αλλά σε κάτι άλλο που αρέσει και στους δύο.

Τα παιδιά χρειάζονται πρωτίστως χρόνο από τον γονέα του ιδίου φύλου – κι αν ο ένας δεν υπάρχει, από άλλο κοντινό ενήλικα του ιδίου φύλου.

* Μάθετε να ακούτε πρώτα το παιδί. Για να λύσετε κάποιο πρόβλημα, πρέπει πρώτα να ακούσετε τι έχει να πει το παιδί, και αναλόγως να προσαρμόζετε την απάντησή σας. Με τον τρόπο αυτό τα παιδιά ξεπερνούν πιο εύκολα και πιο γρήγορα τον θυμό ή τα αρνητικά συναισθήματά τους, ενώ έχουν και την ευκαιρία να επεξεργαστούν τα συναισθήματά τους, να τα νιώσουν πλήρως και μετά να τα ξεπεράσουν και να ηρεμήσουν.

Για να ακούσετε το παιδί, βάλτε στην άκρη τα δικά σας συναισθήματα, σταματήστε ό,τι κι αν κάνετε, συγκεντρωθείτε σε ό,τι σας λέει κοιτάζοντάς το στα μάτια και αναλογισθείτε πως μπορεί να νιώθει το παιδί. Το συναίσθημα που θα φαντασθείτε, εκφράστε το στο παιδί, δίχως όμως να το καθησυχάσετε, να προσπαθήσετε να εκλογικεύσετε, να του κάνετε κήρυγμα ή να το δικαιολογήσετε. Πείτε λ.χ. «ακούγεσαι πολύ απογοητευμένος/θυμωμένος που χάλασε το παιχνίδι σου».

* Ετοιμασθείτε εκ των προτέρων. Αυτή είναι μια πανίσχυρη τεχνική για να εξασφαλίσετε ότι το παιδί θα ακολουθεί τους κανόνες του σπιτιού. Πρέπει να την εφαρμόσετε πριν συμβεί η αρνητική συμπεριφορά και οπωσδήποτε όχι εν ώρα αψιμαχίας ή όταν βιάζεστε. Επιπλέον, το παιδί είναι αυτό που θα μιλάει, όχι εσείς.

Τι πρέπει να κάνετε; Διαλέξτε μια ουδέτερη στιγμή (να μην έχει προηγηθεί καυγάς) που θα έχετε άφθονο χρόνο στη διάθεσή σας. Καθίστε κάτω με το παιδί και θέστε του μερικά βασικά ερωτήματα (για κάθε ερώτημα και απάντηση, να αφιερώνετε έως 60 δευτερόλεπτα).

Κάθε ερώτηση πρέπει να είναι λεπτομερής και να μην απαντιέται με «ναι» ή «όχι», αλλά να έχει συγκεκριμένη απάντηση. Επιπλέον, επειδή το παιδί ξέρει τις απαντήσεις, εσείς δεν πρέπει να του τις πείτε, αλλά να περιμένετε να τις πει μόνο του.

Παράδειγμα; «Όταν γυρνάμε από το ποδόσφαιρο, τι είναι το πρώτο που πρέπει να κάνουμε; Που θα βάλουμε την τσάντα; Που θα βάλουμε τα παπούτσια; Τι θα κάνουμε τα λερωμένα ρούχα;».

Όσο πιο λεπτομερής είναι κάθε απάντηση του παιδιού, τόσο περισσότερο εντυπώνεται στη μνήμη του.

* Απομακρύνετε ό,τι αποσπά την προσοχή. Αν λ.χ. τα παιδιά σας παίζουν το πρωί αντί να ετοιμάζονται για το σχολείο, βάλτε τα ρούχα τους σε ξεχωριστά δωμάτια ώστε να μην συναντηθούν πριν ντυθούν. Ή πάλι αν αρνούνται να ντυθούν ζεστά το χειμώνα, εξαφανίστε τα καλοκαιρινά ρούχα από τα ντουλάπια ώστε να μην τα έχουν πρόχειρα και βάζουν κοντομάνικα.

* Μην ζητάτε ποτέ δεύτερη φορά το ίδιο πράγμα. Για να κάνει το παιδί ό,τι ζητάτε με το πρώτο (στο 90% των περιπτώσεων τουλάχιστον) εφαρμόστε την απλή μέθοδο που ακολουθεί. Είναι κατάλληλη για παιδιά ηλικίας άνω των 3 ετών και δεν συνιστάται σε δύο περιπτώσεις: όταν το παιδί κάθεται μπροστά σε μία οθόνη και όταν βιάζεστε.

Η μέθοδος έχει ως εξής:

1. Πηγαίνετε στο δωμάτιο όπου βρίσκεται το παιδί, σταθείτε δίπλα του και κοιτάξτε το.

2. Περιμένετε να γυρίσει να σας κοιτάξει και αυτό – αλλά να κοιτάει μόνο εσάς και πουθενά αλλού.

3. Πείτε στο παιδί τι θέλετε να κάνει – αργά, με απλά λόγια, με σαφήνεια και μόνο μία φορά.

4. Ζητήστε από το παιδί να επαναλάβει ό,τι του είπατε, λέγοντας «Πες μου σε παρακαλώ τι πρέπει να κάνεις τώρα» (μόλις το παιδί αρχίσει να το λέει, έχει αρχίσει να γίνεται δική του απόφαση και ευθύνη).

5. Περιμένετε στη θέση σας να κάνει το παιδί ό,τι του ζητήσατε – και κάθε τι σωστό που κάνει, να το επαινείτε συγκεκριμένα και συγκρατημένα.

Καθώς θα περνάει ο καιρός, το τελευταίο βήμα θα πάψει να είναι απαραίτητο και τελικά θα απαιτούνται μόνο τα τρία πρώτα.

 

Πηγή: http://ygeia.tanea.gr

Read More

Γιατί πρέπει να πίνουν τα παιδιά νερό με το φαγητό

Αν θέλετε να τρώνε τα παιδιά σας λαχανικά, φροντίστε να τους δίνετε νερό μαζί με το φαγητό. Αυτό συνιστούν αμερικανοί επιστήμονες, που υποστηρίζουν ότι η συσχέτιση έχει να κάνει με τους νοερούς συνδυασμούς που κάνουμε στις γεύσεις.

Στη σχετική μελέτη τους συμμετείχαν 75 παιδιά, ηλικίας 3 έως 5 ετών. Όσα από αυτά έπιναν το περισσότερο νερό, είχαν πιο υγιεινές διατροφικές προτιμήσεις απ’ ό,τι εκείνα που έπιναν το λιγότερο.

Όταν, δε, είχαν το μεσημέρι και το βράδυ ένα ποτήρι νερό δίπλα στο πιάτο τους, έτρωγαν περισσότερα ωμά λαχανικά, όπως τα καρότα και οι πιπεριές, απ’ ό,τι όταν είχαν δίπλα τους ένα ποτήρι αναψυκτικό.

Τι σχέση μπορεί να έχουν τα λαχανικά με το νερό; Όπως εξηγεί η καθηγήτρια Μπετίνα Κόρνγουελ, από το Πανεπιστήμιο του Όρεγκον, τα παιδιά μαθαίνουν από πολύ μικρή ηλικία να συσχετίζουν τα γλυκά, πλούσια σε θερμίδες εδέσματα όπως τα αναψυκτικά, με τρόφιμα που έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε λίπη, αλάτι ή/και ζάχαρη όπως τα πατατάκια και τα χάμπουργκερ.

«Οι γευστικές προτιμήσεις μας επηρεάζονται πολύ από την επαναλαμβανόμενη έκθεση σε συγκεκριμένα τρόφιμα και ροφήματα», είπε. «Η συσχέτιση αυτή αρχίζει πολύ νωρίς στη ζωή, μέσω της έκθεσής μας στα γεύματα στο σπίτι, αλλά και από τους συνδυασμούς των τροφίμων που μας προσφέρονται όταν τρώμε εκτός σπιτιού».

Κατά την δρα Κόρνγουελ, η λύση για τα παιδιά που αποστρέφουν το πρόσωπό τους στη θέα μιας σαλάτας, είναι να φύγουν κατ’ αρχήν τα αναψυκτικά από το οικογενειακό τραπέζι και να αντικατασταθούν με νερό.

Με αυτό τον τρόπο, τονίζει, μπορεί να αναχαιτιστεί και η αύξηση του σωματικού βάρους του παιδιού, η οποία πλέον έχει φτάσει σε ανθυγιεινά επίπεδα για επτά στα δέκα παιδιά.

Η νέα μελέτη δημοσιεύεται στην επιστημονική επιθεώρηση «Appetite».

 

Πηγή: http://ygeia.tanea.gr

Read More

Η σκληρή γυμναστική αρρωσταίνει την καρδιά

Η υπερβολική γυμναστική, όπως το να τρέχει κανείς στον μαραθώνιο, μπορεί να προκαλέσει μόνιμες καρδιολογικές βλάβες και να προκαλέσει καρδιακές αρρυθμίες, προειδοποιούν αμερικανοί επιστήμονες.

Όπως λένε, υπάρχει ένα «ανώτατο όριο ασφαλείας» για την καρδιολογική υγεία το οποίο είναι μία ώρα γυμναστική την ημέρα. Όταν κάποιος γυμνάζεται περισσότερο από αυτό, όχι μόνον δεν αποκομίζει ιδιαίτερα οφέλη αλλά αντιθέτως μπορεί να βλάπτει την υγεία του.

Το εύρημα προέρχεται από την ανάλυση των διαθέσιμων στοιχείων από επιστήμονες από το Κάνσας, οι οποίοι λένε ότι τα προγράμματα εντατικής προπόνησης και οι αγώνες ακραίας αντοχής μπορεί να είναι επιζήμιοι για την καρδιολογική υγεία.

Όπως ανακάλυψαν, δραστηριότητες όπως ο μαραθώνιος, το τρίαθλον και οι ποδηλατικοί γύροι μπορεί να προκαλέσουν δομικές αλλαγές στην καρδιά και στις μεγάλες αρτηρίες της, οδηγώντας σε μόνιμα προβλήματα.

«Παρ’ ότι η γυμναστική δεν είναι φάρμακο, διαθέτει πολλά χαρακτηριστικά ενός πανίσχυρου φαρμακευτικού παράγοντα», δήλωσε ο επικεφαλής ερευνητής δρ Τζέιμς Ο’Κίφι, από το Νοσοκομείο Saint Luke’s στην πόλη του Κάνσας.

«Η καθημερινή γυμναστική μπορεί να είναι ιδιαίτερα αποτελεσματική για την πρόληψη και την θεραπεία πολλών ασθενειών, μεταξύ των οποίων συμπεριλαμβάνονται η καρδιοπάθεια, η υπέρταση, η καρδιακή ανεπάρκεια και η παχυσαρκία.

»Όπως όμως ισχύει με όλους τους φαρμακολογικούς παράγοντες, έτσι και η γυμναστική έχει μία “μέγιστη δόση ασφαλείας”, πέρα από την οποία οι ανεπιθύμητες επιδράσεις της, όπως οι μυοσκελετικοί τραυματισμοί και το καρδιαγγειακό στρες, υπερκαλύπτουν τα δυνητικά οφέλη».

Η ανάλυση

Όπως γράφουν ο δρ Ο’Κίφι και οι συνεργάτες του στην επιθεώρηση «Mayo Clinic Proceedings», εξέτασαν τις μελέτες που αφορούν τους μηχανισμούς, την παθοφυσιολογία και τις κλινικές εκδηλώσεις των καρδιαγγειακών επιδράσεων της γυμναστικής αντοχής.

Τα ευρήματα έδειξαν πως η ακραία προπόνηση αντοχής προκαλεί παροδικές δομικές καρδιαγγειακές αλλαγές και αυξήσεις σε δείκτες της καρδιολογικής υγείας, που επιστρέφουν στο φυσιολογικό μέσα σε μία εβδομάδα από την προπόνηση.

Σε μερικούς ανθρώπους, όμως, έπειτα από μήνα και χρόνια επαναλαμβανόμενων καρδιαγγειακών αλλαγών, η διαδικασία αυτή οδηγεί στην δημιουργία ουλών σε ορισμένες περιοχές της καρδιάς και σε αφύσικους καρδιακούς παλμούς.

Σε μία μελέτη, το σχεδόν 12% των υγιών μαραθωνοδρόμων που συμμετείχαν είχαν ενδείξεις ουλών στο μυοκάρδιό τους, ενώ μέσα σε δύο χρόνια παρακολούθησης οι μαραθωνοδρόμοι παρουσίασαν πολύ υψηλότερα ποσοστά στεφανιαίας νόσου απ’ ότι άλλοι δρομείς, οι οποίοι δεν προπονούνταν ούτε έτρεχαν στον μαραθώνιο.

Σύμφωνα με την μετα-ανάλυση αυτή, είναι καλά γνωστό πως οι κορυφαίου επιπέδου αθλητές έχουν συχνά μη φυσιολογικά ηλεκτροκαρδιογραφήματα.

Τώρα, όμως, τεκμηριώνεται ότι οι αλλαγές που υφίσταται η καρδιά λόγω της υπερβολικής άσκησης είναι που ευθύνονται για τις διαταραχές του καρδιακού ρυθμού.

Στην πραγματικότητα, οι μελέτες δείχνουν ότι οι συμμετέχοντες σε μαραθωνίους ή σε ποδηλατικούς γύρους έχουν πενταπλάσια συχνότητα ινιδισμού των κόλπων (είναι μια μορφή καρδιακής αρρυθμίας) απ’ ό,τι άλλοι ασκούμενοι.

Υπάρχουν επίσης ενδείξεις ότι η χρόνια, σκληρή προπόνηση μπορεί να σχετίζεται και με άλλα καρδιολογικά προβλήματα, όπως η σκλήρυνση των τοιχωμάτων των αρτηριών.

«Φαινόμενο του Φειδιππίδη»

Όπως διευκρίνισε ο δρ Ο’Κίφι, η ανάλυση δεν υποδηλώνει πως κινδυνεύουν όλοι οι ασχολούμενοι με σπορ αντοχής, αλλά ένα μεγάλο ποσοστό διατρέχει αυξημένο κίνδυνο να υποστεί το «φαινόμενο του Φειδιππίδη», όπως αποκαλείται η καρδιοπάθεια λόγω γυμναστικής.

Ο Φειδιππίδης, ο πρώτος μαραθωνοδρόμος στην Ιστορία, πέθανε το 490 π.Χ. αμέσως μόλις έφτασε από τον Μαραθώνα στην Αθήνα, εξαιτίας βαριάς καρδιολογικής βλάβης που του προκάλεσε το ακραίο τρέξιμο.

Ο θάνατός του αποτελεί την πρώτη αναφορά για αιφνίδιο καρδιακό θάνατο ενός δρομέα μεγάλων αποστάσεων.

«Όσοι γυμνάζονται είναι πολύ πιο υγιείς απ’ όσους διάγουν καθιστική ζωή και η άσκηση είναι ένα από τα σημαντικότερα πράγματα που μπορούμε να κάνουμε για την υγεία μας», τόνισε ο δρ Ο’Κίφι.

«Ωστόσο, τα στοιχεία μας δείχνουν ότι πάρα πολλοί άνθρωποι δεν καταλαβαίνουν ότι τη μερίδα του λέοντος των οφελών παρέχει η γυμναστική με μέτρο. Η υπερβολική γυμναστική δεν είναι κατ’ ανάγκην ωφέλιμη για την καρδιαγγειακή υγεία. Πάνω από 30-60 λεπτά προπόνηση την ημέρα, μπορεί να έχει σοβαρές συνέπειες στην υγεία».

 

Πηγή: http://ygeia.tanea.gr

Read More

5,3 εκατ. για τον Σωκράτη!

ΡΕΚΟΡ ΧΤΥΠΗΜΑΤΩΝ ΣΤΟ ΙΝΤΕΡΝΕΤ ΑΠΟ 106 ΧΩΡΕΣ ΠΟΥ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΑΝ ΤΗ ΔΙΚΗ ΤΟΥ

5,3 εκατ. για τον Σωκράτη!

Στη νέα «Δίκη του Σωκράτη», στην Κεντρική Σκηνή της Στέγης Γραμμάτων και Τεχνών στην Αθήνα, επικρατούσε το αδιαχώρητο (περί τους 1.000 θεατές). Τα εισιτήρια είχαν εξαντληθεί περίπου τέσσερις ώρες μετά την έκδοσή τους.
Υπήρχε όμως και το Ιντερνετ. Αλλοι 50.000 μοναδικοί επισκέπτες μετρήθηκαν ότι είδαν τη «Δίκη», από τους οποίους οι 38.500 την ίδια μέρα που πραγματοποιήθηκε, την Παρασκευή δηλαδή που μας πέρασε, και οι υπόλοιποι τις επόμενες μέρες. Η αναμετάδοση είχε, άλλωστε, πάρει τον χαρακτήρα υπερπαραγωγής για τα δεδομένα του Ιντερνετ: επτά κάμερες, τηλεοπτική σκηνοθεσία, πολλές πρόβες.
Οι ιντερνετικοί θεατές μάλιστα παρακολούθησαν μεγάλο μέρος της και δεν μπήκαν στο σάιτ απλώς από περιέργεια, όπως δείχνει ο αριθμός ρεκόρ των 5,3 εκατομμυρίων χτυπημάτων στη σελίδα κατά την ημέρα της «Δίκης».
Οι περισσότεροι θεατές ήταν από την Ελλάδα (40.646), όμως δεν ήταν λίγοι και από τις άλλες χώρες: 1.368 από τις ΗΠΑ, 1.351 από τη Βρετανία, 670 από την Κύπρο, 559 από τη Γερμανία, 433 από τη Γαλλία, 304 από τη Βραζιλία και πάει λέγοντας. Συνολικά επισκέφθηκαν τη σελίδα της «Δίκης» άνθρωποι από 106 χώρες.
Επιτόπου υπήρχαν και δημοσιογράφοι: από τη Βρετανία, τη Γαλλία. Επίσης ένας κινέζος δημοσιογράφος. Στο Ιντερνετ, πάλι, κάποιοι μετέτρεψαν τον χώρο με τον υπολογιστή σε πραγματικό σαλόνι με τηλεόραση: «Οργανώνω στο γραφείο ιβέντ παρακολούθησης της “Δίκης του Σωκράτη” στη Στέγη μέσω του stream. Πίτσες, πατατάκια, μπίρες κ.λπ.» έγραψε κάποιος στο facebook.
Κάποιος άλλος έκανε κανονική αναμετάδοση, γράφοντας σε πραγματικό χρόνο τι λεγόταν στην αίθουσα και προβαίνοντας κάποιες φορές και σε σχολιασμό: «”Μια ελίτ ίσως να ήταν καλύτερη σε ορισμένες θέσεις”. Απίστευτο που ακούστηκε αυτό από την υπεράσπιση του Σωκράτη. Και μόνο αυτό θα αρκούσε για άμεση καταδίκη».
Παρακολούθησαν και πολλοί κωφάλαλοι αφού είχε προβλεφθεί η αναμετάδοση όχι μόνο σε ελληνικά, αγγλικά, γαλλικά αλλά και στη νοηματική γλώσσα. Η Σοφία Ρομπόλη που έκανε τη μετάφραση στη νοηματική λέει ότι η κώφωση προκαλεί και μεγάλο έλλειμμα πληροφόρησης. «Εκτός από την ίδια την αναμετάδοση, η πρώτη μεγάλη δυσκολία είναι το πώς θα φτάσει η πληροφορία για την αναμετάδοση στους κωφάλαλους, και έγινε ιδιαίτερη προσπάθεια γι’ αυτό».
Read More

Υποψήφιος για διεθνές βραβείο ο Ευγένιος Τριβιζάς

Το συγγραφέα παιδικών βιβλίων και θεατρικών έργων Ευγένιο Τριβιζά, πρότειναν από κοινού ο Κύκλος του Ελληνικού Παιδικού Βιβλίου και η Εταιρεία Συγγραφέων, ως τον έλληνα υποψήφιο για το διεθνές βραβείο παιδικής λογοτεχνίας «Astrid Lindgren Memorial Award (ALMA)» για το 2013. 

Το βραβείο θεσπίστηκε από τη σουηδική κυβέρνηση το 2002, στη μνήμη της δημοφιλούς συγγραφέως παιδικής λογοτεχνίας Άστριντ Λίντγκρεν(1907-2002), γνωστής για τις ιστορίες της με πρωταγωνίστρια την Πίπη Φακιδομύτη.

Το βραβείο τιμά κάθε χρόνο συγγραφείς, εικονογράφους, αφηγητές ή υπέρμαχους της φιλαναγνωσίας, των οποίων το έργο αντανακλά το πνεύμα της Άστριντ Λίντγκρεν.

Σκοπός του βραβείου είναι να αυξήσει το ενδιαφέρον για τη λογοτεχνία για παιδιά και για νέους και να προωθήσει την υπεράσπιση των δικαιωμάτων των παιδιών σε παγκόσμιο επίπεδο.

Το βραβείο συνοδεύεται από χρηματικό έπαθλο 5 εκατ. σουηδικών κορονών, το μεγαλύτερο χρηματικό έπαθλο που δίνεται για βραβείο παιδικής λογοτεχνίας.

Τον νικητή επιλέγει 12μελής κριτική επιτροπή από σουηδούς μελετητές, συγγραφείς, εικονογράφους, κριτικούς και βιβλιοθηκονόμους.

Ο νικητής ανακοινώνεται κάθε χρόνο τον Μάρτιο στο Βίμερμπι, την πατρίδα της Άστριντ Λίντγκρεν.

Η απονομή γίνεται τον Ιούνιο σε ειδική τελετή στη Στοκχόλμη.

 

Πηγή: http://www.tanea.gr

Read More

Οι κυκλοφοριακές ρυθμίσεις για το τριήμερο

Αυξημένα θα είναι τα μέτρα της Τροχαίας σε όλο το οδικό δίκτυο της χώρας για το τριήμερο του Αγίου Πνεύματος. Παράλληλα, θα ισχύουν από σήμερα απαγορεύσεις κίνησης φορτηγών αυτοκινήτων ωφέλιμου φορτίου άνω του 1,5 τόνου. 

Τα μέτρα περιλαμβάνουν, μεταξύ άλλων, αυξημένη τροχονομική αστυνόμευση του οδικού δικτύου, ενισχυμένη αστυνομική παρουσία και αστυνόμευση των σημείων του οδικού δικτύου, όπου σημειώνονται συχνά τροχαία ατυχήματα, ρύθμιση της κυκλοφορίας με πεζούς τροχονόμους σε βασικές διασταυρώσεις, αλλά και παρουσία τροχονόμων στους σταθμούς διοδίων.

Θα ισχύουν παράλληλα απαγορεύσεις κίνησης φορτηγών αυτοκινήτων ωφέλιμου φορτίου άνω του 1,5 τόνου ως εξής:

  • Την Παρασκευή 1 Ιουνίου για το ρεύμα εξόδου από τα αστικά κέντρα και από 16:00 έως 22:00
  • Tο Σάββατο 2 Ιουνίου για το ρεύμα εξόδου από 08:00 έως 13:00.
  • Την Κυριακή 3 Ιουνίου 2012 δεν θα ισχύσουν απαγορεύσεις.
  • Τη Δευτέρα 4 Ιουνίου για το ρεύμα εισόδου στα αστικά κέντρα και από 16:00 έως 23:00.

Πηγή: http://www.tanea.gr

Read More
Share: