Σημαντική μείωση των τροχαίων

Τα τροχαία ατυχήματα και δυστυχήματα που συνέβησαν σε όλη τη χώρα τον Απρίλιο ανήλθαν σε 998, παρουσιάζοντας μείωση 13,3%.

Σημαντική μείωση των τροχαίων

Σύμφωνα με την Ελληνική Στατιστική Αρχή (ΕΛΣΤΑΤ), στα συμβάντα αυτά υπήρξαν 67 νεκροί (ποσοστό μείωσης 17,3%), 101 βαριά τραυματίες (ποσοστό μείωσης 24,1%) και 1.172 ελαφρά τραυματίες (ποσοστό μείωσης 8,7%).

 

Πηγή: http://www.newsbomb.gr

Read More

Τρεις νεκροί και 17 τραυματίες στη Κρήτη τον περασμένο μήνα

Μόλις το μήνα Δεκέμβριο του περασμένου έτους σημειώθηκαν 17 θανατηφόρα τροχαία δυστυχήματα στην Κρήτη έναντι 19 που σημειώθηκαν το 2000.

Τρεις νεκροί και 17 τραυματίες στη Κρήτη τον περασμένο μήνα

Η Γενική Αστυνομική Διεύθυνση Περιφέρειας Κρήτης δημοσιεύει συνολικά τα στοιχεία:
α. Τροχαία Ατυχήματα
Στην εδαφική αρμοδιότητα της Γενικής Αστυνομικής Διεύθυνσης Περιφέρειας Κρήτης, σημειώθηκαν 17 τροχαία δυστυχήματα (έναντι 19 το 2010). Ειδικότερα σημειώθηκαν:
3  θανατηφόρα ατυχήματα  (έναντι 4 το 2010)
4 σοβαρά τροχαία ατυχήματα (έναντι 5 το 2010)
10ελαφρά τροχαία ατυχήματα (έναντι 10 το 2010)Από τα τροχαία δυστυχήματα που συνέβησαν σε αστικές και αγροτικές περιοχές των νομών καταγράφηκαν συνολικά 20  παθόντες (έναντι  29 το 2010).

Ειδικότερα καταγράφηκαν:
3νεκροί (έναντι 6 το 2010)
4 βαριά τραυματίες (έναντι 7 το 2010)
13 ελαφρά τραυματίες (έναντι 16 το 2010)
Τα κυριότερα αίτια των τροχαίων ατυχημάτων – δυστυχημάτων, όπως προέκυψε από την αστυνομική τροχονομική έρευνα, ήταν:

Η οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ
Η παραβίαση των ορίων ταχύτητας
Η απόσπαση προσοχής του οδηγού
Η χρήση κινητού τηλεφώνου κατά την οδήγηση
Η παραβίαση της προτεραιότητας

β. Δράσεις Τροχονομικής αστυνόμευσης

Οι Υπηρεσίες Τροχαίας της Γενικής Αστυνομικής Διεύθυνσης Περιφέρειας Κρήτης, βρίσκονται σε διαρκή ετοιμότητα, εφαρμόζοντας συγκεκριμένο σχεδιασμό, που προβλέπει μέτρα οδικής ασφάλειας και τροχονομικής αστυνόμευσης για την ασφαλή κυκλοφορία των οχημάτων και των πολιτών, καθώς και για την πρόληψη και αποτροπή ατυχημάτων και δυστυχημάτων σε όλο το οδικό δίκτυο.

Στο πλαίσιο των τροχονομικών δράσεων, το μήνα Δεκέμβριο 2011,  βεβαιώθηκαν (2.970) παραβάσεις ως ακολούθως:
727 για υπερβολική ταχύτητα
278 για οδήγηση υπό την επήρεια οινοπνεύματος (μέθη)
412 για μη χρήση κράνους κατά την οδήγηση
192 για μη χρήση της ζώνης ασφαλείας κατά την οδήγηση
55 για κίνηση στο αντίθετο ρεύμα
74 για χρήση κινητού τηλεφώνου κατά την οδήγηση
17 για την παραβίαση προτεραιότητας
74  για παραβίαση ερυθρού σηματοδότη
49 για αντικανονικό προσπέρασμα
233 για παραβάσεις επαγγελματικών οχημάτων
42 για επικίνδυνους  ελιγμούς
97 παραβάσεις ΚΤΕΟ και
720 λοιπές παραβάσεις

 

Πηγή: http://www.newsbomb.gr

 

Read More

Έναρξη σχολικής χρονιάς και μεταβάσεις

Γράφει η Διεπιστημονική ομάδα Τηλεφωνικής Συμβουλευτικής Υπηρεσίας ΕΨΥΠΕ

Καλεί έφηβος 16 ετών φανερά αγχωμένος και προβληματισμένος, ύστερα από την πρώτη του μέρα στο σχολείο. Ο Ν. θα πάει φέτος Α΄ Λυκείου. Γι΄αυτόν ήταν πολύ δύσκολο να αποχωριστεί τους φίλους που είχε στο Γυμνάσιο, καθώς οι περισσότεροι είτε άλλαξαν σχολείο είτε το σταμάτησαν για να ακολουθήσουν κάποια τεχνική σχολή. Ο Ν. περιγράφει την πρώτη μέρα στο σχολείο: ‘Όλα μου φαίνονταν καινούρια και πρωτόγνωρα. Δυσκολευόμουν να προσεγγίσω τους συμμαθητές μου, οι οποίοι φαίνονταν κι εκείνοι αγχωμένοι. Στο Λύκειο τα πράγματα σοβαρεύουν. Πρέπει να πάρεις αποφάσεις για το μέλλον σου. Επίσης, υπήρχαν και τα μεγαλύτερα παιδιά του Λυκείου που κάποια από αυτά το έπαιζαν ‘νταήδες’ και μας έλεγαν ‘ψαρωμένους». Ευτυχώς υπάρχει ένα παιδί στο τμήμα που το γνωρίζω από πέρυσι, και έτσι θα κάνουμε παρέα μαζί για αρχή’.

 

Το καλοκαίρι τελείωσε, σηματοδοτώντας το τέλος των διακοπών και συνάμα την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς για τα παιδιά που θα πάνε στην αμέσως επόμενη τάξη και γι’ αυτά που θα έρθουν για πρώτη φορά σε επαφή με την σχολική τάξη. Πολλά από αυτά, ως ‘πρωτάκια’ θα μπουν σε ένα νέο ευρύτερο περιβάλλον-πέρα από αυτό της οικογένειας. Τα ‘πρωτάκια’ είναι συνήθως ενθουσιασμένα με την ιδέα του σχολείου, παρόλο που δεν έχουν πλήρη συνείδηση της μετάβασης που κάνουν. Το ξεκίνημα του σχολείου οδηγεί τα παιδιά όλων των ηλικιών σε μια καινούρια πραγματικότητα. Πρέπει το καθένα να αντιμετωπίσει τον αποχωρισμό από τους γονείς και την προσαρμογή σε ένα νέο πλαίσιο, την κοινωνικοποίηση στην τάξη, τις σχολικές δυσκολίες και την επαφή του με τους συνομιλήκους του, τους δασκάλους και τους καθηγητές του.

Τα παιδιά που αλλάζουν εκπαιδευτική βαθμίδα, δηλαδή από το Δημοτικό στο Γυμνάσιο, ή από το Γυμνάσιο στο Λύκειο, βιώνουν έντονα το άγχος της έναρξης της σχολικής χρονιάς, καθώς δεν ξέρουν τι θα αντιμετωπίσουν στο καινούριο περιβάλλον. Οι απαιτήσεις μεγαλώνουν και οι δυσκολίες πολλαπλασιάζονται. Το νέο σχολικό περιβάλλον απαιτεί ένα διαφορετικό τρόπο ζωής, μια νέα πραγματικότητα με περισσότερες υποχρεώσεις, λιγότερο ελεύθερο χρόνο και περισσότερο διάβασμα. Ειδικά για τα παιδιά που ολοκληρώνουν το Γυμνάσιο, πρόκειται για μια μετάβαση είτε στην επόμενη εκπαιδευτική βαθμίδα, το Λύκειο, με σκοπό τη συνέχιση των σπουδών τους είτε την εισαγωγή τους στην αγορά εργασίας, αν δεν συνεχίσουν τις σπουδές τους. Η περίοδος αυτή είναι σημαντική, γιατί ο μαθητής ή η μαθήτρια πρέπει να πάρει σημαντικές αποφάσεις για το μέλλον του/της και να προετοιμαστεί κατάλληλα για την υλοποίησή τους. Οι μαθητές έχουν την ευκαιρία να διερευνήσουν πολλά θέματα που αφορούν τον εαυτό τους, τη γνωριμία τους με τον κόσμο της εργασίας και τη λήψη αποφάσεων.

Οι γονείς των παιδιών εκφράζουν ανησυχίες για το αν το παιδί θα καταφέρει να προσαρμοστεί στο καινούριο πλαίσιο, αν η μετάβαση θα είναι ομαλή και αν είναι έτοιμο να την πραγματοποιήσει. Ο ρόλος των εκπαιδευτικών είναι ιδιαίτερα σημαντικός σε αυτήν την φάση, καθώς χρειάζεται να δείχνουν τη διαθεσιμότητά τους στους μαθητές και να συζητούν μαζί τους τις ανησυχίες τους. Οι ίδιοι αισθάνονται ότι έχουν αυξημένες ευθύνες για την ομαλή προσαρμογή των μαθητών τους στο νέο σχολικό περιβάλλον και φροντίζουν με διάφορους τρόπους να τους την εξασφαλίσουν. Προετοιμάζουν τους μαθητές τους γνωστικά και συναισθηματικά μέσα από τη διδασκαλία, προσπαθούν να γεφυρώσουν το χάσμα ανάμεσα στις βαθμίδες εκπαίδευσης δίνοντας χρόνο στους μαθητές να ενταχθούν στην καινούρια τάξη.

Πολλά παιδιά προσαρμόζονται ομαλά, ενώ ένα σημαντικό ποσοστό παιδιών δεν μπορεί να διαχειριστεί ικανοποιητικά ούτε να αξιοποιήσει δημιουργικά τις νέες απαιτήσεις και προκλήσεις, με αποτέλεσμα να βιώνει αρνητικές εμπειρίες και άγχος. Τα παιδιά αυτά αντιμετωπίζουν διάφορες δυσκολίες, όπως απροθυμία ή άρνηση στο να πάνε σχολείο, διαταραχή στον ύπνο, πόνους στο στομάχι ή ξεσπάσματα θυμού. Αυτά τα συμπτώματα μπορεί να είναι εκδηλώσεις της προσπάθειας που κάνουν ώστε να αντιμετωπίσουν την καινούρια πρόκληση στη ζωή τους και να προσαρμοστούν στις νέες σχολικές απαιτήσεις. Τέτοιες αντιδράσεις δημιουργούν εύλογα προβληματισμό και ανησυχία στους καθηγητές και τους γονείς. Σε κάθε περίπτωση, όταν οι καθηγητές παρατηρήσουν κάποια συμπεριφορά του μαθητή στο σχολείο που τους ανησυχεί, πρέπει να έρθουν σε επαφή με τους γονείς των παιδιών ή με ειδικό ψυχικής υγείας.

Οι προβληματισμοί των παιδιών που μεταβαίνουν από το Δημοτικό στο Γυμνάσιο ή από το Γυμνάσιο στο Λύκειο προσδιορίζουν τόσο τους γνωστικούς όσο και τους συναισθηματικούς παράγοντες αυτής της αλλαγής. Αυτή η περίοδος συμπίπτει με την εφηβεία, η οποία αποτελεί από μόνη της μια μεταβατική φάση από την παιδική ηλικία προς την ενηλικίωση. Πρόκειται για μια εξελικτική περίοδο, κατά τη διάρκεια της οποίας συμβαίνουν πολλές βιολογικές και συναισθηματικές αλλαγές. Ο έφηβος μαθητής κατακλύζεται από έντονα και ευμετάβλητα συναισθήματα. Συχνά γίνεται επιθετικός, ιδιαίτερα απέναντι στους γονείς και στους καθηγητές του, δοκιμάζοντας με αυτόν τον τρόπο την αντοχή τους αλλά και το πώς αυτοί θα αντιδράσουν σε αυτήν την προσπάθεια. Ταυτόχρονα, ίσως αναπολεί την παιδική του ηλικία, επιστρέφοντας σε παλιότερες συμπεριφορές, αναζητώντας τη θαλπωρή και την τρυφερότητα που είχε, όταν ήταν παιδί. Εύκολα καταλαβαίνουμε ότι οι δύο αυτές αντιθετικές συμπεριφορές δυσκολεύουν τους εφήβους, οι οποίοι καταβάλουν προσπάθεια να αποχωριστούν τους γονείς, την παιδικότητά τους καθώς και να προσαρμοστούν στις νέες απαιτήσεις του σχολείου.

 

Πηγή: http://www.iatronet.gr

Read More

Ο ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΠΡΟΛΗΨΗΣ & ΣΥΜΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ ΑΝΗΛΙΚΩΝ ΘΥΜΑΤΩΝ ΤΡΟΧΑΙΩΝ ΑΤΥΧΗΜΑΤΩΝ ΣΑΣ ΠΡΟΣΚΑΛΕΙ…

Στην φιλανθρωπική συναυλία την οποία διοργανώνει, στο ανοιχτό θέατρο Δήμου Συκεών Θεσσαλονίκης, ημέρα ΠΕΜΠΤΗ 13 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ. Οι πόρτες ανοίγουν στις 19: 30…

Όλα τα έσοδα, θα διατεθούν για την ενίσχυση τού παραρτήματος τού συλλόγου στην Βόρειο Ελλάδα.

Σας περιμένουμε όλους….

Πληροφορίες στο 2310 23 44 55

Read More

Ελεύθερος ο μοτοσικλετιστής που λιάνισε τα δίδυμα και τη μητέρα τους

Το τραγικό ατύχημα στην Πατησίωνκαι το χρυσαυγίτικο αίμα ΠΟΠ

Διπλό το πανελλήνιο σοκ. Πάγωσε όλη η Ελλάδα την Πέμπτη με την είδηση ότι δύο αδελφάκια επτά ετών και η μητέρα τους τραυματίστηκαν βαριά, χτυπημένα από έναν μοτοσικλετιστή που έτρεχε σαν μουρλός γύρω στις εννέα το πρωί στη διασταύρωση της Πατησίων με την Τροίας. Ο οδηγός, μόνιμος υπαξιωματικός του Πολεμικού Ναυτικού, είχε προηγουμένως χτυπήσει έναν ποδηλάτη και, λίγο αργότερα, παραβιάζοντας το κόκκινο φανάρι, λιάνισε τα δίδυμα και τη μητέρα τους και στη συνέχεια εγκατέλειψε τα θύματά του. Ο υποβρύχιος καταστροφέας έγινε και επίγειος καταστροφέας.

 

Σήμερα Σάββατο, το Ναυτοδικείο Πειραιά, με τη σύμφωνη γνώμη ανακριτή και εισαγγελέα, τον άφησε ελεύθερο με περιοριστικούς όρους (καταβολή εγγύησης 15.000 ευρώ, απαγόρευση εξόδου από τη χώρα, τακτική παρουσίαση στο αστυνομικό τμήμα).

 

Δεν είμαστε νομικοί και επίσης γνωρίζουμε ότι δεν πρέπει να κρίνουμε τις αποφάσεις της Δικαιοσύνης, να παραβιάζουμε εκείνη τη λεπτή κόκκινη γραμμή που η κριτική μπορεί να σημαίνει περιφρόνηση της νόμιμης διαδικασίας και στην ενθάρρυνση της αυτοδικίας. Πιθανόν το Ναυτοδικείο να πήρε τη σχετική απόφαση σύμφωνα με το γράμμα του νόμου. Αναρωτιόμαστε όμως αν το νόμιμο είναι και ηθικό, αν μπορεί να κυκλοφορεί ελεύθερος ένας άνθρωπος 48 ώρες μετά από μια πράξη που δεν είχε εγκληματικά κίνητρα, όμως έφερε τρεις ανθρώπους στο κατώφλι του θανάτου, ενώ ο ένα από τους τρεις, το αγοράκι, βρίσκεται διασωληνωμένο και είναι αμφίβολο αν θα κρατηθεί στη ζωή. Επίσης αναρωτιόμαστε αν τα 15.000 ευρώ ισοδυναμούν με τρεις ζωές που παίχτηκαν κορόνα γράμματα…

 

Αν το φρικτό ατύχημα συνέβαινε στην παραλιακή, αν ο δράστης επέστρεφε από νυχτερινή διασκέδαση, αν ήταν μεθυσμένος, ίσως το πρώτο σοκ να μην ήταν τόσο ισχυρό. Η παραλιακή είναι καρμανιόλα, το ξέρουμε. Όμως εδώ το ατύχημα έγινε πρωί, με τον ήλιο να λάμπει, σε έναν πασίγνωστο αθηναϊκό δρόμο, εκεί όπου περνούν τρόλεϊ και λεωφορεία. Ο καθένας βάζει τον εαυτό του, τα παιδιά του ή τους ηλικιωμένους γονείς του στη θέση του ανύποπτου διαβάτη που διασχίζει την Πατησίων με το πράσινο.

Και τώρα ο καθένας βάζει τον εαυτό του στη θέση της τραυματισμένης μητέρας ή του πατέρα των διδύμων, του γονέα που ίσως δεν ξέρει ότι το ένα του παιδί χαροπαλεύει και το άλλο παραμένει βαριά τραυματισμένο, ενώ αυτός που τα οδήγησε εκεί κυκλοφορεί ελεύθερος…

 

Όπως έδειξαν τα δελτία ειδήσεων, εκατοντάδες άνθρωποι, ανάμεσά τους πολλοί ένστολοι του Πολεμικού Ναυτικοί και γονείς του σχολείου όπου φοιτούσαν τα δίδυμα, πήγαν στο Νοσοκομείο Παίδων Αγλαϊα Κυριακού για να δώσουν αίμα για τα τραυματισμένα παιδιά. Επίσης γράφτηκε ότι η μητέρα είναι πολωνικής καταγωγής. Ευτυχώς που η τράπεζα αίματος του νοσοκομείου δεν βρίσκεται υπό τον έλεγχο της Χρυσής Αυγής που, ως γνωστόν, διαφημίζει ότι ιδρύει τράπεζα αίματος και αιμοπεταλίων «μόνο για Έλληνες»…

Εκτός από τα δίδυμα της Πατησίων, υπάρχουν και άλλα παιδιά, θύματα τροχαίων που, σύμφωνα με την «εθνικιστική» ιδεολογία της Χρυσής Αυγής, δεν είχαν δικαίωμα να λάβουν αίμα με χρυσαυγίτικη ΠΟΠ (Προστατευόμενη Ονομασία Προέλευσης). Π.χ., τον Ιανουάριο ένα φορτηγό συνέθλιψε μια 56χρονη γιαγιά από τη Βουλγαρία και το 5χρονο εγγονάκι της  στην οδό Λιοσίων, έξω από το σταθμό της Αττικής. Εκείνη την ώρα η γιαγιά πήγαινε το κοριτσάκι στον παιδικό σταθμό και αναγκάστηκε να κατεβεί στην άκρη του δρόμου γιατί το πεζοδρόμιο ήταν κατειλημμένο από παρκαρισμένα αυτοκίνητα. Πέρυσι τον Ιανουάριο είχαν ξεσπάσει βίαια επεισόδια στο Μενίδι όταν ένας μοτοσικλετιστής της ομάδας ΔΙΑΣ παρέσυρε και τραυμάτισε θανάσιμα ένα εφτάχρονο κοριτσάκι Ρομά…
Απορία: Αν κάποιος χρυσαυγίτης ταξίδευε για τουριστικούς ή επαγγελματικούς λόγους στο εξωτερικό, π.χ., στο Πακιστάν, και έπεφτε θύμα τροχαίου και χρειαζόταν μετάγγιση για να μην πεθάνει από αιμορραγία, θα έπρεπε να δεχτεί μη ελληνικό αίμα στις φλέβες του;

 

Πηγή: http://mao.gr

Read More

«Δεν θα απολογούμαι για την Ελλάδα»

Ο «έντεχνος» Μάριος Φραγκούλης επιλέγει Χατζιδάκι, Θεοδωράκη, Ξαρχάκο αυτό το καλοκαίρι. Για τον τενόρο Φραγκούλη οι φαν του θα περιμένουν από Σεπτέμβριο 

Ελληνας «crossover tenor» (τενόρος που πατάει και στις δύο όχθες, της όπερας και του τραγουδιού) που κάνει καριέρα στο εξωτερικό ή καλλιτέχνης του κόσμου που ενίοτε τραγουδά Χατζιδάκι, Θεοδωράκη και Ξαρχάκο στην Ελλάδα; Στην περίπτωση του Μάριου Φραγκούλη το διαζευκτικό τίθεται εδώ και κάμποσα χρόνια, αλλά η απάντηση μένει σταθερά μετέωρη – ίσως γιατί ο μόνος που (τελικά) δεν αναρωτιέται σοβαρά είναι ο ίδιος.
Υπό τον τίτλο «international tenor & classical crossover artist» έφθασε η πληροφορία για τη συναυλία που έδωσε με την έγκυρη Boston Pops Orchestra στην αίθουσα της Συμφωνικής της Βοστώνης στα τέλη Μαΐου, για να παρουσιάσει το νέο του διεθνές άλμπουμ «Beautiful Things» (όπου εκτός από ξένους καλλιτέχνες συμμετέχουν η Αλκηστις Πρωτοψάλτη και ο Γιώργος Περρής).
Επίσης, έχει ήδη ξεκινήσει το ελληνικό του καλοκαίρι για μια σειρά συναυλιών με «άρωμα και χρώμα», όπως υποστηρίζει ο ίδιος, ελληνικό. «Με ανοιχτά φτερά» ο τίτλος των συναυλιών και το ρεπερτόριο Χατζιδάκις, Θεοδωράκης, Ξαρχάκος, Μαρκόπουλος, αλλά και Κραουνάκης, Κορκολής και δημιουργοί της νεότερης γενιάς.
Στις αρχές Σεπτεμβρίου θα ενδυθεί και πάλι τον ρόλο του crossover τενόρου για την πρώτη επίσημη παρουσίαση του ξενόγλωσσου «Beautiful Things» στην Ελλάδα, στο Ηρώδειο.
Μπορεί να καταντά κουραστικό (γιατί τον ρωτώ σε κάθε μας συνέντευξη), αλλά γίνεται να εξελιχθεί και να πετύχει ένας καλλιτέχνης στον χώρο του από τη στιγμή που επιλέγει να βαδίσει σε δύο δρόμους παράλληλα;
«Δεν υπάρχουν για εμένα δύο δρόμοι. Ο δρόμος είναι ένας, αυτός της ψυχής».
Παρ’ όλα αυτά επιμένω. Οταν τραγούδησε αποκλειστικά Χατζιδάκι («Η εποχή της αγάπης») θυμάμαι την προσπάθεια που κατέβαλε για να αφήσει τον τενόρο εκτός.
«Ο Γκάτσος και ο Χατζιδάκις μπορεί να φαίνονται λιγότερο απαιτητικοί ως προς την τεχνική, έχουν όμως άλλες εκφραστικές απαιτήσεις. Και σε αυτό με βοήθησε το θέατρο (σ.σ.: έχει τελειώσει δραματική σχολή). Το πώς να προφέρω τον κάθε στίχο. Οσο πιο απλές οι μελωδίες τόσο πιο δύσκολο είναι. Γιατί πρέπει να εκφράσεις συναισθήματα. Το “Χάρτινο το φεγγαράκι” είναι από τα πιο δύσκολα τραγούδια που έχω πει. Εκεί δεν είμαι πλέον τραγουδιστής, αλλά ερμηνευτής».
Χρόνια τώρα έχει διαρκή επαφή με το κοινό του εξωτερικού. Τελευταία αισθάνεται να έχει αλλάξει κάτι λόγω των κακών εξελίξεων στην Ελλάδα; «Eτυχε να είμαι στην Αμερική τότε που έγινε το συμβάν με τη Λιάνα Κανέλλη και τον Κασιδιάρη. Το έδειξε η τηλεόραση πολλές φορές και ήταν όντως δυσάρεστο. Παρ’ όλα αυτά δεν εισέπραξα αρνητικό κλίμα. Βέβαια, όταν ερχόταν η συζήτηση στα οικονομικά μας και γενικά στην κατάσταση που υπάρχει σήμερα, το ξέκοβα αμέσως και γύριζα τη συζήτηση αλλού. Δεν μου αρέσει να απολογούμαι, ούτε να αισθάνομαι την Ελλάδα στο στόχαστρο».
Read More

«Εφυγε» για να … σμίξει με τον Αριστοφάνη

 

«Στρεψιάδης» στις «Νεφέλες»
Ο πλέον κορυφαίος – μεταξύ των κορυφαίων στον 20ό αιώνα – ερμηνευτών του Αριστοφάνη, φύσει και θέσει «αδελφοπητός» και συνεχιστής της πολιτικοκοινωνικής τόλμης του αρχαίου σατιρικού ποιητή, οΘύμιος Καρακατσάνηςχειροκροτήθηκε, χτες το μεσημέρι, για στερνή φορά από πλήθος ομοτέχνων, φίλων και θαυμαστών του που συνόδευσαν τη σορό του μέχρι τον τάφο του στο νεκροταφείο της Παιανίας.

 

Ο Θύμιος Καρακατσάνης – σπανιότατο κράμα λαογέννητου κωμικού και παράλληλα δραματικού ταλέντου, άφησε την τελευταία του πνοή, το πρωί του περασμένου Σαββάτου, από ανακοπή καρδιάς. Χτυπημένος βαρύτατα από τη νόσο του Πάρκινσον, καθηλωμένος και «ασκούμενος στη σιωπή» τους τελευταίους μήνες, «έφυγε σαν πουλάκι», όπως είπαν η συντρόφισσά του, Ρούλα, και οι κόρες του, Κατερίνα (ζωγράφος) και Αλεξάνδρα (ηθοποιός). Οπως πάντα, με δύναμη και αξιοπρέπεια «πέταξε», σαν τον «Εποπα» των αριστοφανικών «Ορνίθων» (αυτός ήταν ο πρώτος αριστοφανικός ρόλος του, πριν 52 χρόνια) – θλίβοντας τους οικείους του και φτωχαίνοντας πάρα πολύ το ελληνικό θέατρο.

Ο σπουδαίος και δημοφιλής ηθοποιός, γεννήθηκε το 1940 στα Ταμπούρια του Πειραιά, όπου μεγάλωσε και πήγε σχολείο. Μοναχοπαίδι κομμουνιστή αγωνιστή της ΕΑΜικής Αντίστασης, στερημένος κάμποσα χρόνια τον εξόριστο πατέρα του, μετά το γυμνάσιο, ο Θύμιος Καρακατσάνης σπούδασε στη σχολή του «Θεάτρου Τέχνης». Δάσκαλός του, αλλά και εκτιμητής του πηγαίου κωμικού ταλέντου του, ο Κάρολος Κουν. Μετά τη θρυλική και «σκανδαλώδη» παράσταση των «Ορνίθων», το 1959, που απαγόρευσε η τότε κυβέρνηση, το 1960 ο Κουν τολμά να την επαναλάβει με νέα διανομή, δίνοντας το ρόλο του «Εποπα» στον σπουδαστή ακόμα Θ. Καρακατσάνη. Από την πρώτη στιγμή, εντυπωσιάζει η κωμικότητα του Καρακατσάνη. Ετσι ο Κουν, στο νέο ανέβασμα των «Ορνίθων» (1964 – 1965), του αναθέτει το ρόλο του «Ποιητή». Σπαρταριστή αυτή η ερμηνεία του τον καθιέρωσε σαν πρωταγωνιστή κωμικών ρόλων. Μέχρι το 1972 που παρέμεινε στο «Θέατρο Τέχνης», με το πηγαίο ταλέντο, την αυτοσχεδιαστική του δεινότητα, το ευφυές λαϊκό του ένστικτο και χιούμορ, «κόσμησε» μοναδικά πολλούς ρόλους. Τους μικρούς του καθιστούσε μεγάλους και τους μεγάλους γιγάντιους. Μεταξύ άλλων, αλησμόνητες θα μείνουν οι ερμηνείες του στα έργα «Ο Μπίτερμαν και οι εμπρηστές», «Ο επιστάτης», «Οι νταντάδες» και σε αριστοφανικές κωμωδίες.

 

Στερνός χαιρετισμός
Eurokinissi

Το 1973 άρχισε η συνεργασία του με το Εθνικό Θέατρο, όπου πρωταγωνίστησε στο «Φάντασμα του κυρίου Ραμόν Νοβάρο» του Παύλου Μάτεσι. Το 1974 έπαιξε στον «Κύκλωπα» και στην «Αλκηστη» του Ευριπίδη, που παρουσίασε στην Επίδαυρο το Εθνικό Θέατρο, σε σκηνοθεσία Σπύρου Ευαγγελάτου, με του οποίου το «Αμφι-Θέατρο» έκανε μεγάλες ερμηνευτικές επιτυχίες σε αριστοφανικές κωμωδίες. 

Ο Καρακατσάνης είχε στο ενεργητικό του όλους σχεδόν τους πρωταγωνιστικούς ρόλους των αριστοφανικών κωμωδιών, ενώ σκηνοθέτησε και ο ίδιος αρκετά αριστοφανικά έργα, με δικούς του θιάσους.

Το 1978 δημιούργησε τη «Νέα Ελληνική Σκηνή», που ανέβασε με τεράστια επιτυχία ελληνικά έργα: «Φον Δημητράκης», «Ο χαρτοπαίκτης», «Ενας ήρωας με παντούφλες», «Η βίδα», «Ο Στέλιος», «Ούρσουλα» κ.ά., αλλά και τον «Καλό στρατιώτη Σβέικ» του Χάσεκ, «Επιστάτη» του Πίντερ, το «Θάνατο του εμποράκου» του Μίλερ (τιμήθηκε με βραβείο γι’ αυτήν την ερμηνεία του), τον «Ταρτούφο» του Μολιέρου, κ.ά. Τελευταίες μεγάλες επιτυχίες του ήταν η επανάληψη του «Εμποράκου» και «Οι νταντάδες» του Γ. Σκούρτη.

Επαιξε στις ταινίες «Το πιο λαμπρό αστέρι», «Η χαρτορίχτρα», «Μπουμ ταρατατζούμ», «Η γυναικοκρατία», «La faille», «Ιδού η Μήλος ιδού και το πήδημα». Σπουδαία ήταν η ερμηνεία του στην ταινία του Τάσου Ψαρρά «Καραβάν σεράι». Στο ενεργητικό του είχε σίριαλ και ψυχαγωγικές τηλεοπτικές και ραδιοφωνικές εκπομπές – μεταξύ άλλων και στο ραδιοφωνικό «902».

 

Πηγή: http://www2.rizospastis.gr

Read More
Share: