Τάσος-”Ιαβέρης”-Μαρκουίζος

Δημοσιεύτηκε 28.04.2011

“Ο καλός πολεμιστής χαίρεται τη μάχη, και όχι τον πόλεμο”…
Ρητό που αντικατοπτρίζει την αγωνιστική καριέρα του Τάσου-”Ιαβέρη”-Μαρκουίζου, και σύνθημα όσων στάθηκαν τυχεροί να δουν τον θεαματικότερο Ελληνα οδηγό να κατηφορίζει στις Καρρούτες, και να πλαγιολισθαίνει στα Λουκίσσια-Πλατανάκι.

Κανέναν δεν ενδιέφερε -ούτε και τον ίδιο- αν ο “Ιαβέρης” τερμάτιζε. Ολοι συνωστίζονταν στις πρώτες ειδικές, για να τον δουν να “κρεμά” τους τροχούς στο γκρεμό, και να ισιώνει το τιμόνι μόνο όταν έφτανε στην πινακίδα του Stop. Δεν τον ενδιέφερε ακόμη το γεγονός ότι οι εργοστασιακοί οδηγοί σημείωναν στις πληροφορίες τους πρώτα το δικό του χρόνο, και μετά των υπολοίπων, περιμένοντας πότε θα “σπάσει” το αυτοκίνητο, για να συνεχίσουν ανενόχλητοι.

Το όνομα “Ιαβέρης” είναι συνδεδεμένο με την ιδανική αγωνιστική οδήγηση, και ο απόηχος της δράσης του δεν έχει κοπάσει, ακόμη και σήμερα, που συμμετέχει ενεργά σε αγωνιστικές εκδηλώσεις, ή παραδίδει μαθήματα ασφαλούς οδήγησης στη σχολή που έχει ιδρύσει.
Ο “Ιαβέρης” γεννήθηκε το 1948 και άρχισε την αγωνιστική του καριέρα το 1969. Από τότε μέχρι το 1975 συμμετείχε στους αγώνες με το θρυλικό NSU TT στο οποίο ο μηχανικός “Μπούμπης” τοποθετούσε κινητήρες NSU και Alfa Romeo, ή με πρωτότυπα που “φρόντιζε” ο… δαιμόνιος μηχανικός.

Αργότερα, ο Τάσος-”Ιαβέρης”-Μαρκουίζος αγωνίστηκε με τα ανοιχτά πρωτότυπα Grak του “Σιρόκο” και March του Μεϊμαρίδη, σε αγώνες Ταχύτητας και Αναβάσεων. Η συνέχεια της δράσης του “Ιαβέρη” δόθηκε στην άσφαλτο με την Alfa Romeo Veloce, στο χώμα με την Alfa Romeo Junior , τη γνωστή “Dolly”, και στην κατηγορία του Ενιαίου με Alfasud.

Τη θρυλική εποχή των Ράλι Ακρόπολις 1977-1980, ο “Ιαβέρης” έκλεβε την παράσταση κάθε φορά με τα Ford Escort Group 2 και 4, αποτελώντας το “αντίπαλον δέος” των εργοστασιακών οδηγών, καθώς κέρδιζε αρκετές από τις ειδικές διαδρομές, μέχρι να… εγκαταλείψει.

Ακολούθησε η συμμετοχή του στους αγώνες με την Toyota Celica το ’81, το Denim-Ford Escort, το Fiat Abarth το ’84, το Renault 5 Turbo το ’85, το Audi Quattro, τη Lancia Delta, το Audi F2, το Subaru Legacy και τη Lancia Deltona, χωρίς να κερδίσει ούτε ένα πρωτάθλημα, αφού οι εγκαταλείψεις του ήταν πάμπολλες.

Καμία σημασία δεν έχει το γεγονός ότι ο “Ιαβέρης” τερμάτισε σε δύο Ράλι Ακρόπολις, από τα είκοσι που έλαβε μέρος. Οι θεατές τον θυμούνται ακόμα να “σταματά” τα χρονόμετρα στα Stop της Μακρυρράχης, των Φωτεινών, του Γήλοφου, των Σχοίνων, του Ελληνικού και της Ελάτης το ’78, μπροστά από τους Walter Rohrl και Markku Alen…

Πηγή: www.in.gr

troxaia atiximata

Add your comment