Τα βιντεοπαιχνίδια βλάπτουν τη σχολική απόδοση των παιδιών

Δημοσιεύτηκε 26.04.2011

Η απόκτηση ενός συστήματος βιντεοπαιχνιδιών μπορεί να έχει αρνητικά αποτελέσματα στη σχολική απόδοση των παιδιών, προειδοποιούν Αμερικανοί ερευνητές, τα ευρήματα των οποίων απειλούν να… καταστρέψουν τις ελπίδες πολλών παιδιών να λάβουν ένα τέτοιο δώρο για το Πάσχα.

Στη μελέτη των Robert Weis και Brittany C. Cerankosky, από το Πανεπιστήμιο Denison του Οχάιο, συμμετείχαν οικογένειες με αγόρια ηλικίας 6-9 ετών, οι οποίες δεν διέθεταν κάποιο σύστημα βιντεοπαιχνιδιών, αλλά σκέπτονταν να αγοράσουν ένα. Τα παιδιά υποβλήθηκαν σε τεστ νοημοσύνης, καθώς και σε εκτιμήσεις των ικανοτήτων ανάγνωσης και γραφής, ενώ οι γονείς και οι δάσκαλοί τους κλήθηκαν να συμπληρώσουν ερωτηματολόγια σχετικά με τη συμπεριφορά των παιδιών.

Στη συνέχεια, οι ερευνητές προσέφεραν στις μισές οικογένειες ένα σύστημα βιντεοπαιχνιδιών, καθώς και παιχνίδια κατάλληλα για παιδιά τριών ετών, ενώ παράλληλα υποσχέθηκαν στις υπόλοιπες οικογένειες ότι θα λάβουν και αυτές σύστημα βιντεοπαιχνιδιών μετά από τέσσερις μήνες.

Στο διάστημα των τεσσάρων αυτών μηνών, όλοι οι γονείς κατέγραφαν τις δραστηριότητες των παιδιών τους από το τέλος της σχολικής τους ημέρας μέχρι την ώρα του ύπνου.

Τα ευρήματα της μελέτης έδειξαν ότι τα αγόρια που έλαβαν τα συστήματα βιντεοπαιχνιδιών άρχισαν αμέσως να δαπανούν περισσότερο χρόνο στην ενασχόλησή τους με αυτά και λιγότερο χρόνο σε άλλες εκπαιδευτικές δραστηριότητες μετά την ολοκλήρωση των μαθημάτων τους και είχαν σημαντικά χαμηλότερες βαθμολογίες ανάγνωσης και γραφής κατά τη διάρκεια των τεσσάρων αυτών μηνών, σε σύγκριση με τα αγόρια που δεν είχαν λάβει τα συστήματα.

Επιπλέον, επισημαίνουν οι επιστήμονες στο περιοδικό Psychological Science, σύμφωνα με τα στοιχεία της καταγραφής της συμπεριφοράς των παιδιών από τους εκπαιδευτικούς, τα αγόρια που είχαν αποκτήσει σύστημα βιντεοπαιχνιδιών άρχισαν αμέσως να παρουσιάζουν μεγαλύτερα μαθησιακά προβλήματα.

Πηγή:www.healthview.gr

Σύλλογος τροχαίων ατυχημάτων

Add your comment