ΜΟΤΟΣΙΚΛΕΤΕΣ

Δημοσιεύτηκε 21.04.2011

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
Κάθε χρόνο χιλιάδες άνθρωποι στη χώρα μας βρίσκουν τραγικό θάνατο στην άσφαλτο. Από αυτούς, δυσανάλογα μεγάλο είναι το ποσοστό που αφορά μοτοσικλετιστές.

* Παρότι οι μοτοσικλετιστές αντιπροσωπεύουν μικρό ποσοστό της κίνησης (16,5%), αποτελούν το 35,8% των θανάτων από τροχαίο ατύχημα στη χώρα μας¹.
* Για το έτος 2006, 55% του συνόλου των νεκρών από τροχαίο ατύχημα στην Αττική,, ήταν μοτοσικλετιστές¹.
* Αντίστοιχα, για το ίδιο έτος, το 61,8% των βαριά τραυματισμένων από τροχαίο ατύχημα στην Αττική, ήταν μοτοσικλετιστές¹.
* Η κρανιοεγκεφαλική κάκωση είναι η κύρια αιτία θανάτου σε ατυχήματα με μοτοσικλέτες. Συγκεκριμένα, το 80% των μοτοσικλετιστών που σκοτώνονται σε τροχαίο ατύχημα υπολογίζεται ότι έχουν υποστεί κρανιοεγκεφαλική κάκωση²
* Μοτοσικλετιστές που δε φορούν κράνος έχουν διπλάσιες πιθανότητες να υποστούν κρανιοεγκεφαλική κάκωση σε μια σύγκρουση, σε σχέση με όσους το χρησιμοποιούν².
* Περισσότερα από 4 στα 5 ατυχήματα με μοτοσικλέτα καταλήγουν σε τραυματισμό ή θάνατο του μοτοσικλετιστή².
* Για κάθε 1,5 χλμ. οδήγησης, ένας μοτοσικλετιστής κινδυνεύει 16 φορές περισσότερο να πεθάνει σε μια σύγκρουση από ό,τι ο οδηγός ενός άλλου οχήματος².
* Όποιος χρησιμοποιεί το κράνος, μειώνει τον κίνδυνο στο 1/3.²
ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ – ΤΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΘΥΜΟΜΑΣΤΕ ΓΙΑ ΤΑ ΔΙΚΥΚΛΑ ΟΤΑΝ ΟΔΗΓΟΥΜΕ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

* Οι μοτοσικλετιστές είναι τόσο εκτεθειμένοι και ευάλωτοι όσο και οι πεζοί, διατρέχουν όμως μεγαλύτερο κίνδυνο λόγω της ταχύτητας με την οποία κινούνται. Τσεκάρετε συνέχεια το περιβάλλον σας για μοτοσικλέτες και ιδιαίτερα τσεκάρετε το «τυφλό σημείο» του καθρέφτη.

 

* Οι μοτοσικλετιστές πολλές φορές κινούνται στο ενδιάμεσο των λωρίδων κυκλοφορίας, προκειμένου να αποφύγουν την κίνηση. Ακόμη κι αν σας εκνευρίζει αυτή η τακτική, μην κάνετε ενέργειες που μπορεί να ανακόψουν την πορεία τους και να οδηγήσουν σε ατύχημα.
* Σε διασταυρώσεις και όταν η ορατότητα δεν είναι καλή, αφιερώστε περισσότερο χρόνο ώστε να βεβαιωθείτε ότι δεν έρχεται κάποιος μοτοσικλετιστής.
* Μην πιέζετε τους μοτοσικλετιστές θέλοντας να φτάσετε πρώτοι σε κάποιο φανάρι. Μπορεί έτσι να αναγκαστούν να επιταχύνουν, για να μπορούν να φύγουν μπροστά.
* Όταν προσπερνάτε κάποιον μοτοσικλετιστή, δώστε όσο χώρο θα δίνατε αν προσπερνάγατε αυτοκίνητο. Μπορεί εκείνη την ώρα να κάνει κάποιον ελιγμό ώστε να αποφύγει κάποια λακκούβα ή ανώμαλη επιφάνεια.

* Μην προσπερνάτε όταν δεν υπάρχει αρκετός χώρος για ασφαλή προσπέραση.
* Μην προσπερνάτε όταν πλησιάζετε σε διασταύρωση.
* Κρατήστε πάντα τη σωστή απόσταση ασφαλείας από έναν μοτοσικλετιστή που προπορεύεται. Μπορεί να χρειαστεί να κάνει κάποιον ελιγμό η να φρενάρει απότομα, ή ακόμα και λόγω απειρίας να αντιδράσει σπασμωδικά.
* Όταν είστε παρκαρισμένοι, τσεκάρετε επανειλημμένα τους καθρέφτες πριν ανοίξετε τις πόρτες και βεβαιωθείτε ότι το ίδιο θα κάνουν και οι υπόλοιποι επιβάτες του οχήματος.

¹ΠΗΓΗ: ΕΣΥΕ, ΥΜΕ, Επεξεργασία: Τομέας Μεταφορών και Συγκ. Υποδομής ΕΜΠ
²ΠΗΓΗ: Τα παραπάνω στοιχεία είναι από το Σύστημα Καταγραφής Ατυχημάτων στα εξωτερικά ιατρεία, ΣΚΑΕΙ, Κέντρο Έρευνας και Πρόληψης Ατυχημάτων – Κ.Ε.Π.Α., ΕΣΥΕ, Υπουργείο Δημοσίας Τάξης

ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ – ΤΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΘΥΜΟΜΑΣΤΕ ΟΤΑΝ ΟΔΗΓΟΥΜΕ ΜΟΤΟΣΙΚΛΕΤΑ

* Το κράνος σώζει ζωές. Φροντίστε πάντα να φοράτε κράνος με σωστές προδιαγραφές, στο μέγεθός σας και να είναι ασφαλισμένο σωστά. Ένα κράνος που δεν είναι δεμένο, είναι περισσότερο επικίνδυνο από το να μην το φοράτε καθόλου.
* Θα πρέπει να αντικαταστήσετε το κράνος σας αν έχει υποστεί κάποιο δυνατό χτύπημα ή αν έχει περάσει η ημερομηνία λήξης του.
* Οδηγείτε αμυντικά, έχοντας την προσοχή σας συνεχώς στο δρόμο, “διαβάζοντας” τα μηνύματα που σας δίνει.
* Φοράτε κατάλληλα ρούχα (παντελόνι, μπουφάν) και κλειστά παπούτσια.
* Προετοιμαστείτε πλησιάζοντας σε πιθανούς κινδύνους, ακουμπώντας ελαφρά τα φρένα. Με αυτόν τον τρόπο θα μειώσετε το χρόνο αντίδρασης κατά τρία δευτερόλεπτα.
* Δημιουργήστε χώρο προφύλαξης (buffering), μεταξύ της μοτοσικλέτας και άλλων οχημάτων ή εμποδίων.
* Οδηγείτε με τα φώτα αναμμένα, ακόμη και την ημέρα.
* Τηρείτε τον ΚΟΚ

ΚΑΘΕ ΦΟΡΑ- ΑΚΟΜΑ ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΙΣ ΠΙΟ ΜΙΚΡΕΣ ΑΠΟΣΤΑΣΕΙΣ -ΦΟΡΑΤΕ ΚΡΑΝΟΣ

Πηγή:www.aodos.gr

τροχαία ατυχηματα

Add your comment