Εκτός δρόμου οδήγηση

Δημοσιεύτηκε 19.07.2011

Δεν είναι λίγες οι φορές που μία εκδρομή με το εκτός δρόμου όχημά μας στο βουνό αποτελεί πρόκληση. Ας δούμε τα βασικά που πρέπει να γνωρίζει ο καθένας από εμάς, ώστε να χαίρεται το αυτοκίνητό του με ανάλογη ασφάλεια και χωρίς προβλήματα.

 

Λάσπη και χιόνι

-Κατά τη διάρκεια που κινούμαστε σε τέτοιου είδους εδάφη, δεν πρέπει να ακινητοποιούμε το όχημά μας, αλλά να διατηρούμε σταθερή αλλά και χαμηλή ταχύτητα.

-Αποφεύγουμε τις βίαιες κινήσεις, διότι μπορεί να κολλήσουμε πιο εύκολα ή να χάσουμε τον έλεγχο του οχήματος.

-Επιλέγουμε κοντές σχέσεις ή οποιοδήποτε άλλο σύστημα τετρακίνησης διαθέτει το όχημά μας.

 

Διάσχιση ποταμού

-Διασχίζουμε πάντοτε κάθετα τον ποταμό.

-Όταν διασχίζουμε έναν ποταμό που έχει μεγάλη ροή, θα πρέπει να γνωρίζουμε, ότι από την πλευρά του αυτοκινήτου που “χτυπάει” το νερό η στάθμη του θα ανέβει.

-Ελέγχουμε πού βρίσκεται το φιλτροκούτι του κινητήρα. Το ιδανικό είναι να βρίσκεται στο υψηλότερο σημείο του χώρου του κινητήρα. Δεν πρέπει να περάσει νερό στην εισαγωγή, διότι είναι πιθανό να φτάσει στο χώρο καύσης και να προκαλέσει σοβαρή βλάβη στον κινητήρα.

-Ελέγχουμε το βάθος του νερού με τη βοήθεια ενός μακριού αντικείμενου ή κλαδιού. Με ένα κλαδί πιθανόν να εντοπίσουμε κάποια εμπόδια που βρίσκονται κάτω από το νερό, τα οποία μπορούν να μας δημιουργήσουν προβλήματα.

-Επιλέγουμε τετρακίνηση ή και κοντές σχέσεις, αν διαθέτει το όχημά μας.

 

Προσπέλαση εμποδίων

-Δεν προσπαθούμε να περάσουμε κάθετα τα εμπόδια. Θα πρέπει να τοποθετηθούμε το αυτοκίνητο υπό γωνία 45ο σε σχέση με το εμπόδιο.

-Αν το αυτοκίνητο διαθέτει επιλογή υποπολλαπλασιασμού των σχέσεων, την επιλέγουμε ώστε να έχουμε παραπάνω δύναμη. Επίσης, με τις κοντές σχέσεις μπορούμε να ελέγχουμε με μεγαλύτερη ακρίβεια τη δύναμη αυτή.

-Αν το εκτός δρόμου όχημα που οδηγούμε κατά την προσπέλαση του εμποδίου έχει κάποιον τροχό στον αέρα και δε διαθέτει επιλογή για το κλείδωμα του κεντρικού διαφορικού, τότε θα πρέπει να βρούμε κάποιον τρόπο, ώστε να πατήσει ο τροχός στο έδαφος με τη βοήθεια βάρους.

 

SUV και περιβάλλον

-Ελέγχουμε για τυχόν διαρροές υγρών του αυτοκινήτου μας, οι οποίες μολύνουν το φυσικό έδαφος.

-Διατηρούμε χαμηλές ταχύτητες. Ο κίνδυνος να τραυματίσουμε κάποιο ζώο είναι μεγάλος.

-Δεν πετάμε σκουπίδια και αποτσίγαρα. Όταν επιστρέψουμε στον πολιτισμό, υπάρχουν άπειροι κάδοι απορριμμάτων.

-Για την εκτός δρόμου περιήγησή μας πρέπει να χρησιμοποιούμε οριοθετημένους δασικούς δρόμους και να μην κινούμαστε πάνω σε φυσικό έδαφος.

 

Κλίσεις εδάφους

Ανηφόρες

-Ελέγχουμε πάντα τη γωνία εισόδου του αυτοκινήτου, για να είμαστε σίγουροι ότι δε θα έρθει σε επαφή με το έδαφος ο μπροστινός πρόβολος.

-Ανεβαίνουμε με σταθερό γκάζι, για να μη σπινάρουν οι τροχοί και χάσουμε πρόσφυση.

-Ενεργοποιούμε τις κοντές σχέσεις, αν διαθέτει το όχημά μας. Αλλιώς ενεργοποιούμε οποιοδήποτε σύστημα μπορεί να μας βοηθήσει.

-Αν κολλήσουμε σε κάποιο σημείο της ανηφόρας, αφήνουμε το όχημά μας να κυλήσει προσεκτικά και αργά προς τα πίσω και προσπαθούμε ξανά.

 

Κατηφόρες

-Επιλέγουμε τις κοντές σχέσεις, αν διαθέτει το όχημά μας και στη συνέχεια 1η σχέση στο κιβώτιο.

-Κατεβαίνουμε όσο πιο κάθετα γίνεται, αλλιώς το βάρος του οχήματός μας μπορεί να προκαλέσει ανατροπή.

-Στο τελείωμα της κατηφόρας στρέφουμε το τιμόνι ελαφρά, ώστε να μη “βρούμε” στο έδαφος.

 

Πηγή: www.autotriti.gr

Add your comment